Varulv Mörket mellan Stjärnorna [R7] Runda sju

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Arga megakorpsarbetarknegare står utanför röstningslokalerna och vill ha besked: vad händer nu?

”Herr rådsordförande, ni måste lämna mötet om Elysiums framtid och koncentrera er på vår dimension! Hur ska det gå i kampen mot mörkret?” Stjärnrådssekreteraren är mäkta uppbragd över det plötsliga stoppet. Strax inleds exkluderingsprocesserna.

Men utröstningen av Empiricus drabbas också av problem och missöden! Han röstas inte ut när exkluderingsmekaniken rapporterar den ena felkoden efter den andra.

Grolsch knyter näven i fickan. Ständigt detta mörker!

Xamantha, den framgångsrika VR-regissören verkar ta lätt på händelserna. Hon vill diskutera ett annat ämne. ”Jag har precis kommit på ett super-framgångsrikt VR-koncept som ska göra det lite ljusare och fräschare här i universum! Konceptet heter Framgångsleken Bland Stjärnorna! En av Megakorparna kan vinna genom att visa att den är rikast! Kul va?!”

Och likes:en börjar strax trilla in. Vem är egentligen rikast i stjärnrymden?

Mycket tappra och uthålliga deltagare i det här varulvsspelet är:

Empiricus
Hypodoria, Phrygia, Ionian, Locriana, Dorian, Mixolydia, Eolian Twins, Lydian, Hypophrygia
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system, Hypodorian, Locriana, Dorian, Eolian Twins, Hypophrygia
Hellzon Dorian, Mixolydia, Ionian, Hypodorian, Phrygia, Locriana
Sidd Hypophrygia, Eolian twins, Hypodorian, Ionian system

Utröstade:

Vimes
(Megakorp)

Biobunker VII (Megakorp)

RasmusL (Megakorp)

Genesis (Mörkerväsende)

Nattmördade:

Impetigo
Megakorp

Martin3 Megakorp

Xyas Megakorp

Den här rundan avslutas med buller och bång ikväll kl. 18.00.
Krydda ditt fredags-AW med snickesnack här på rollspel.nu!

Observera den nya sluttiden!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Happ, jag är inte död?
Det innebär alltså att ulvarna inte har två ulvskydd utan ett ulvskydd och ett korpskydd. Nu är det dags för morgonrond, mina argument från i går står kvar och jag misstänker om möjligt Fjodor mer nu.

RÖST: FJODORSENUBA
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Happ, jag är inte död?
Det innebär alltså att ulvarna inte har två ulvskydd utan ett ulvskydd och ett korpskydd. Nu är det dags för morgonrond, mina argument från i går står kvar och jag misstänker om möjligt Fjodor mer nu.

RÖST: FJODORSENUBA
Varför skulle ulvarna skydda en korp? Åter igen mycket suspekt fömåga att ha som Mörker. Mer sannolikt att det är Mörkret som har ett utröstningskydd.

RÖST: Empirucus
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vi klurade alltså ut rätt på vilka som äro Mörkerväsen.
Genesis och Empiricus var ju lätt att hitta…just i sista stund.

Och förlåt då Fjodor, Hellzon och alla andra jag felaktigt misstänkt och röstat på i min egoistiska paranoia.

Röst: Empiricus

Så har vi det den där lilla petitessen med vinstvillkoren för oss Megakorpar då.
Visst tar denna historia slut nu ikväll kl 18 så det är ju inte nåt alternativ att rösta på nån annan mer.

Jag vill ju självklart att alla snälla Megakorpar i den härliga Bassegalaxen ska vara glada vinnare tillsammans. 👍😍

Finns det nåt sätt som gör att vi kan avsluta på samma krediter?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Varför skulle ulvarna skydda en korp? Åter igen mycket suspekt fömåga att ha som Mörker. Mer sannolikt att det är Mörkret som har ett utröstningskydd.

RÖST: Empirucus
För att om jag röstas ut förra rundan så är det 3 spelare kvar och då är ju du som troligast ryker denna runda iom att det finns enligt mig bra belägg för att du är ulv. Genom att skydda mig från utröstningen så ryker jag troligen nu och då vinner du och mörkret.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
För att om jag röstas ut förra rundan så är det 3 spelare kvar och då är ju du som troligast ryker denna runda iom att det finns enligt mig bra belägg för att du är ulv. Genom att skydda mig från utröstningen så ryker jag troligen nu och då vinner du och mörkret.
Hmm kan det stämma att ulvarna kan skydda en annan så är vi alltså rökta i rymden.
Vi har dock inget val Empi, vi måste fullfölja då tiden rinner ut.

Fjodor jag kommer rösta på dig i pin kiv om du inte efterskänker dina krediter till det allsmäktiga stjärnrådet.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Hmm kan det stämma att ulvarna kan skydda en annan så är vi alltså rökta i rymden.
Vi har dock inget val Empi, vi måste fullfölja då tiden rinner ut.

Fjodor jag kommer rösta på dig i pin kiv om du inte efterskänker dina krediter till det allsmäktiga stjärnrådet.
Ja, vi är extra rökta i och med att det ju är svårt att få dig och Hellzon att ta ett steg tillbaka och väga mig och Fjodor mot varandra. Det finns ju en inneboende bias där det är svårt att backa och rösta annorlunda eller ens tänka annorlunda just nu. Och det kommer ulvarna vinna på. Så försök, ta och titta på mig respektive Fjodor och tänk om. Rösta sedan på mig om jag fortfarande är skummast, men ge det en chans.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Hmm kan det stämma att ulvarna kan skydda en annan så är vi alltså rökta i rymden.
Vi har dock inget val Empi, vi måste fullfölja då tiden rinner ut.

Fjodor jag kommer rösta på dig i pin kiv om du inte efterskänker dina krediter till det allsmäktiga stjärnrådet.
Om mörkret kunde köpa en varsin undvika utröstning ser jag inte som något konstigt.
Att det skulle vara 2 Mörker kvar nu är ju omöjligt iom att spelet skulle ha avslutats.

Jag ställde frågan innan runda 1 om vi fick skicka pengar fram och tillbaka men det var inte tillåtet, jag har 2700k Biobucks så om du kan räkna på hur mycket jag måste lägga för att komma lika är jag villig att försöka@Sidd . Kommer vara för upptagen för att hinna med att räkna på nått och jag hämtar barnen och lagar mat idag så kommer inte ha mycket tid innan 18.00.

Jag använder gärna alla mina BioBucks och köper upp det allsmäktiga stjärnrådet för Basselaxens bästa när vi utplånat Mörkret. MegaKorparna måste ju få subventioneringar och självklart om ni går med på att byta valuta till BioBucks så finns det plats för alla megaKorpar i Basselaxen och beyond! Tur att vi som kapitalister kan fortsätta expandera med obegränsade resurser och lysa bort Mörkret.

@Empiricus
Vad är dina gräv på Sidd och Hellzon då? Just nu ger du mig inga andra val än att rösta på dig.

@Hellzon vad är din tolkning av att Empiricus överlevde omröstningen?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
@Hellzon vad är din tolkning av att Empiricus överlevde omröstningen?
Han har samma ulvförmåga som Genesis. Det vore ju smart som han säger av ulven om den kunde rikta utröstningsskyddet mot Empi så det ser suspekt ut och vi bara ligger med rösten på honom hela R7, ulven fattar ju att alla är nattmordsimmuna och måste röstas ut. Men Occam säger ändå att Empi är ulv.

Han sprattlande i R6 gjorde mig bara mer övertygad om hans ulvighet för övrigt, det försöktes med allt inkl att försöka bruna mig som har ett försök till nattmord på mig.

Vinna på pengar kommer jag ju inte att göra då jag i två rundor låtit bli att expa då jag trott att spelet skulle vara slut inom två rundor och exp inte skulle löna sig. C'est la vie.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
För övrigt hade vi torsdags-AW igår, därav min relativa tystnad i R6. Sorry.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Ja, vi är extra rökta i och med att det ju är svårt att få dig och Hellzon att ta ett steg tillbaka och väga mig och Fjodor mot varandra. Det finns ju en inneboende bias där det är svårt att backa och rösta annorlunda eller ens tänka annorlunda just nu. Och det kommer ulvarna vinna på. Så försök, ta och titta på mig respektive Fjodor och tänk om. Rösta sedan på mig om jag fortfarande är skummast, men ge det en chans.
Jag tycker du Empi och Genesis har haft väldigt långt avstånd från varandra, ni har inte varit i närhet att ens försöka peta på den andra. Misstänkt.
Det kändes som att Genesis var nöjd med att ta ut Fjodor och vidare försvarade sig Fjodor hyfsat när drevet låg hårt pån.

Fjodor har ju kört ett totalt öppet egorace som verkar löna sig ända in i mål. Vart ju tydligen en bra taktik. (Obs jag är inte bitter alls…)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Jag tycker du Empi och Genesis har haft väldigt långt avstånd från varandra, ni har inte varit i närhet att ens försöka peta på den andra. Misstänkt.
Det kändes som att Genesis var nöjd med att ta ut Fjodor och vidare försvarade sig Fjodor hyfsat när drevet låg hårt pån.

Fjodor har ju kört ett totalt öppet egorace som verkar löna sig ända in i mål. Vart ju tydligen en bra taktik. (Obs jag är inte bitter alls…)
Ja tack för att du låg på Sidd så jag kunde kämpa vidare.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Fjodorsenuba är det inte läge nu att ödmjukt dela på vinsten tillsammans i en ända jättestor galaxkram😍
Jag använder gärna alla mina BioBucks och köper upp det allsmäktiga stjärnrådet för Basselaxens bästa när vi utplånat Mörkret. MegaKorparna måste ju få subventioneringar och självklart om ni går med på att byta valuta till BioBucks så finns det plats för alla megaKorpar i Basselaxen och beyond! Tur att vi som kapitalister kan fortsätta expandera med obegränsade resurser och lysa bort Mörkret.
Jo jag köper bara allt på vägen :D
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
@Sidd Nästan oförskämt att inte vilja bli uppköpt! Du blir ju en del av megakorp fjodorsenuba, med härliga Biobuck och mängder av VR rum. Du kan få posten som CFO! Du får leka med alla pengarna som vi rullar in.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
@Sidd Nästan oförskämt att inte vilja bli uppköpt! Du blir ju en del av megakorp fjodorsenuba, med härliga Biobuck och mängder av VR rum. Du kan få posten som CFO! Du får leka med alla pengarna som vi rullar in.
NixPix hellre att Empi vinner om du inte delar segern med mig
 
Top