Nekromanti Mörker alver

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Qin

Naeh, nog var de inte överdrivet kommunistiska, så att säga...en 1500 år äldre gosepojke som hette Qin Shi Huangdi, däremot...tja, han har lustigt nog märkliga likheter med Josef Stalin :)

- Ymir, en gång kommunist, iaf...är nog hänfallen åt mer suspekta smygreaktionära politiska åsikter numera...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Myyys!

Konstigt att ingen komplimenterat dig på denna lysande texten än, hatten..

Jaja då gör jag det! Fyndigt och kul, hähä!



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Det är inget fel på kommunister!

Däremot de som låtsas vara det: Mao, Stalin, Pol Pot och dom där. De har förvridit kommunismen som inte alls är mordisk. Läs sossarnas (!) eller vänsterns partiprogram så får du se vad kommunism ungefär är. Även om de inte för den sortens politik.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
skulle inte äns kunna tänka mig mörker alvers existens

Two little goblins out in the sun. Down came a griffin and then it was one
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
skönmålning

Däremot de som låtsas vara det: Mao, Stalin, Pol Pot och dom där. De har förvridit kommunismen som inte alls är mordisk.

Det är svårt att ge det påståendet någon respekt om man betraktar hur alla uttalat kommunistiska länder betett sig genom historien. Empiri slår teori.

Det är ungefär som att hävda att feodalism är rättvist och demokratiskt men att alla historiska implementationer av konceptet varit felaktiga...

F.ö pratade väl redan Marx om väpnad revolution och klasskamp så våldet har funnits där från början :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Sluta vara OT!

Nu börjar det här urarta till politisk diskussion. Jag har själv åtminstone en antydan till kommunistiska sympatier, så var snälla och lägg ned debatten omgående, annars känner jag mig tvingad att gå off topic och försvara mina åsikter.

- Ymir, som för övrigt tycker kommunismens illgärningar förstorats upp rejält
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Sluta vara OT!

- Ymir, som för övrigt tycker kommunismens illgärningar förstorats upp rejält

Även om det fortfarande är OT så måste jag säga att jag är mer än litet nyfiken på vad du menar med det. Menar du som avatarex att Stalin, Mao m.fl. inte är värda namnet "kommunist" eller menar du att historierna om begångna otrevligheter är fabrikationer eller överdrifter?
Eller menar du något helt annat än mina två gissningar?
 
Top