Nekromanti Mörker alver

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
jag såg detta diskuterades i ett annat inlägg. jag ville ta diskutionen vidare. hmmm i eon kan man vell vara en mörker dyrkande sanari alv. man kan vell vara ond god med vilken ras som hälst. det finns inte några som kan klassas onda. för det beror på synvinkeln man ser det ifrån. tx jag som acharien bo gillar inte specielt daak så mycket. men dem i mitt granland älskar honnom. fast jag kan inte tänka mig en noxo dyrkande kirya!!

allt har en balans mellan godhet och onska//en vis man i ett tempel sa det till mig
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Det jag gillar med dem är de vassa tänderna, de klo liknande naglarna, de annorlunda färgade ögonen... Kort sagt är det deras fysik jag gillar... att de sedan RÅKAR vara onda ... det har inte med saken att göra... men som man säger... Ta seden dit man kommer... en SNÄLL mörkeralv... ganska svårt att tänka mig det jag...
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Mörkeralver mm.

Precis! Dessutom skulle man kanske ta med lite annat också. Jag har märkt att det saknas både Beholders och Mind Flayers i Eon. Det är lite mystiskt att man här har skapat ett fantasyspel som INTE har med dessa självklara varelser. Var är Gelékuberna, Svampmännen och Xornerna? Vart tog Landmaneterna vägen? Lila Maskar, Isjättar och Modroner? Nej, här krävs en kraftinsats från oss RIKTIGA rollspelare som VET hur ett rollspel ska se ut. Vi måste sätta oss ner och skriva ihop ett eget supplement till EON som ställer allt detta till rätta. Vi kan inte låta EON gå samma öde till mötes som andra rollspel som saknade Mörkeralver.

Vid Gygax,

/Duddmannen
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Re: Mörkeralver mm.

det jag menar är att det finns mörker alver.. med det med de spätsiga tänderna mm är överskattart. om man vill spela en ond karaktär så går det att spela vilken som kälst. sanari alv mörkerdyrkare. enligt mig blir det närmaste mörker alv man kan komma och det duger för mig.

gelekuber lol saknar du det hehe./images/icons/smile.gif
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Mörkeralver mm.

En mörkerdyrkande Sanari... det är inte det samma.. och jag har en sådan redan ... det jag gillar är Mörkeralvernas fysik... Det finns typ ingenting som jag tycker är coolare... om sedan denna mörkerdyrkande Sanari skulle göra en "skönhets" operation.. skulle den bara bli dålig (i mina ögon).
Så det är inget alternativ.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Lösningen!

Om det är mörkeralvernas fysik du är ute efter så måste ju den perfekta lösningen vara att byta från Eon till ett rollspel som HAR mörkeralver. Typ Dungeons & Dragons, Rolemaster eller Warhammer FRP. Då får du dels exakt den typ av mörkeralver du vill ha och dels en värld som är anpassad för dessa. Det måste ju vara en enklare lösning än att bygga om hela Eon så att man kan spela en mörkeralv DÄR.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"en SNÄLL mörkeralv... ganska svårt att tänka mig det jag..."

Tänk Drizzt Do'Urden då. Om du inte vet vem denne är så kan jag berätta för dej att det är en beryktad mörkeralv från Dungeons & Dragons värld "Forgotten Realms". Inte för att jag vet säkert, men jag skulle tro att det var i där eller åtminstone i D&D som de traditionella mörkeralverna såg ljuset (eller mörkret) för första gången.

Drizzt är "god" dessutom (I alla fall så spenderar han dagarna med att sodomisera "onda" varelser och hjälpa "goda". Allt i svart och vitt). Om du vill veta mer om honom kan du läsa R.A. Salvatores böcker med denne alv som huvudperson, som t.ex. "Dark Elf Trilogy". Han gästspelar även i spelen Baldur's Gate 1 och 2.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Drizzt är "god" dessutom (I alla fall så spenderar han dagarna med att sodomisera "onda" varelser och hjälpa "goda". Allt i svart och vitt).

Ursäkta? Han gör vadförnågot med de onda? /images/icons/hairy.gif Har min ordbok fått fnatt eller tolkar du sodomisera på ett annat sått än jag?


Storuggla, lite förvånad
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Ok. Han spenderar dagarna med att döda "onda" varelser...

Jag tolkar ordet lite annorlunda ibland. Att sodomisera egentligen har en mer sexuell innebörd vet jag. Men ibland så kan t.ex. våldta, som även har en sexuell innebörd, vulgärt och egentligen felaktigt användas som "att brutalt misshandla/döda" något. Men det är väl mest av omogna personer som mej.

Så, du har givetvis rätt om man nu ska se på ordets egentliga betydelse.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Lösningen!

"Om det är mörkeralvernas fysik du är ute efter så måste ju den perfekta lösningen vara att byta från Eon till ett rollspel som HAR mörkeralver."

Aldrig! Jag gillar EON.. det är perfekt.. att "bygga om" det för att anpassa mörkeralver är inte så svårt.. har redan börjat..

//Mouja ---> Som gillar EON (!) <---
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ondska

"Han spenderar dagarna med att döda "onda" varelser..."

Och sen när var det snällt att döda i första rummet?

"Act like your enemy and you become the enemy."
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Re: Mörkeralver mm.

Jag håller med, det börjar bli tråkigt att skicka hygglemonster hela tiden, även om man varierar sig med att ondingarna har olika färger (svaga gröna till de starkaste röda) beroende på styrka och antal guld som de har i fickan.
Helt klart tycker jag att ett sådant supplement skulle höja nivån på eon som rollspel...
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Ondska

"Och sen när var det snällt att döda i första rummet?"

Det var precis det jag menade att det inte var med "Allt i svart och vitt" i mitt tidigare inlägg. Författaren får det nämligen som att låta att ondingarna han dödar verkligen är onda på alla sätt och vis och från allas synvinklar.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Mörkeralver mm.

Är det bara jag som tror att Duddmannen var aningen sarkastisk i sitt inlägg?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Mörkeralver mm.

Aningen sarkastisk? Det svämmade över. Jag gillade det, det satte fingret på hela rollspelsproblematiken tycker jag.


Storuggla, vill vara Duddmannen
 

N6X

Veteran
Joined
14 Jan 2007
Messages
5
Re: Lösningen!

kan du inte skapa en alv med mörker och/eller demon blood? man tycker att dom kan se ut lite hur som helst...
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Lösningen!

Du är medveten om att du svarade på ett 5 år gammalt inlägg?
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Lösningen!

Det är helt okej att bumpa trådar, att skriva inlägg som är både off topic och typ hobbymodererande är inte okej. Ta lärdom av detta.

Detta är inte ett modererande inlägg.

- L
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
OT

Jo jag vet att det är okej att ta upp gamla trådar igen.
Angående att jag skrev som jag gjorde var inte nertryckande eller vidare. Jag bara informerade om det.
Informerande på ett kanske fel sätt.
 
Top