Nekromanti Mörker över Mundana - Kampanj förslag

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Jag avslutade nu i dagarna min eonkampanj och ser fram emot att få spela lite själv i DoD6.
Men redan nu så har jag börjat tänka lite på nästkommande äventyr i mundana.

Jag tänkte ”förmörka” stämningen i världen (främst då Consaber där kampanjen kommer att utspela sig) genom följande:

Ett flertal större vulkanutbrott har spytt ut mängder utav aska och partiklar i atmosfären. Detta leder till en partiell solförmörkelse som har varat i ungefär 6 månader när RP kommer att slängas in.

Rent tekniskt så sänks temperaturen i snitt med ca 7 grader, som ljusast blir det skymningsljust (om det nu finns ett sådant ord) och kvällarna blir bäcksvarta (inga stjärnor syns osv..).

Hungern är i antog, allmogen ser matförråden försvinna snabbt och utan en ny skörd ser det mörkt ut :gremsmile:. Med hungern kommer paniken och vidskepelsen, onda krafter söker att utnyttja detta och stämningen mellan människor och alver hårdnar – dvärgarna låser in sig i sina fästen, alverna håller sig för sig själva..

Kyrka står först handfallen men med efter ett stort möte i Jargien så fastslås att mörkret beror på trollkonster och svartdyrkan (upp till var och en var det innebär), inkvisitionen anländer till det drabbade landet – syndare skall brännas och med eld och svärd skall landet renas från mörkret. Endast daak kan rädda människan nu..

Kravallen bryter ut i de stora städerna där alver och kvarvarande dvärgar lynchas. Legio Colonan söker audiens hos konungen och menar att de står utan skuld. Osv osv..

Självklart har jag tänkt mig att ondskans hantlangare kommer att ta tillfället i akt och utnyttja den förvirrade situationen. Men inledningsvis i kampanjen skall det främst handla om att reda ut en massa missförstånd och bränna en massa oskyldiga (de är självklart riddare från inkvisitionen). Detta i förvirrade försök till att hindra mörkret genom att uppfylla en profetia som de tror är sann (gissa vem som ritade ihop den, Arvorns Hammare??).

Jag undra nu om ni har några fler idéer om hur RP kan få driva runt i Consaber och hamna i allt möjligt trubbel undra ovan nämnda förutsättningar eller om ni kanske har några förslag eller idéer om vad detta mörker skulle få för följder i Consaber...

Alla förslag är välkomna...
 

Joellef

Veteran
Joined
25 Jan 2002
Messages
10
Location
Malmö, Skåne
Jag har en del idéer som jag tänkte utsätta mina egna spelare för. Jag delar gärna med mig men eftersom mina spelare ofta läser här på forumet så vill jag inte riktigt avslöja idéerna här. Därför tänkte jag skicka ett mail direkt till dig men det studsade bara tillbaka. /images/icons/frown.gif

Är du intresserad (gäller alla) så skicka ett mail till mig så skickar jag mina idéer.

/Joellef - ulf.persson@home.se
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Jag har uppdaterat min mejl - pröva den istället. Annars kan man ju alltid använda sig utav ett privat meddelande.

tycker att det är kul att det kommer lite feedback när man använder detta forum till annat än att diskutera regeldetaljer, mörkeralver eller modulsläpp....
 

parasite

Veteran
Joined
16 Jan 2002
Messages
51
Låter som en bra kampanj!
Har själv gjort en liknande, fast då var det en komet /images/icons/devil.gif
Alla händelser som du har skrivit verkar vara realistiska och det är ju alltid viktigt.
Skulle du kunna maila den färdiga versionen till mig? Har en sån jevla idé brist.

bajsbobban@hotmail.com
 
Top