Nekromanti Mörka skogen?!

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
hej! jag undrar om det är någon som har spelat Mörka skogen (eller heter det Döda skogen)??
Jag har hört att det ska vara bra. Om det är nån som har spelat detta uppdrag så skulle jag vilja att ni skrev om det var bra/dåligt...men jag vill inte veta uppdragets innehåll.

/Rach
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Döda Skogen kanske inte är ett äventyr i sig utan en mängd händelser som utspelas på samma ställe, nämligen just i den döda skogen. - A.V.

Det kan vara charmigt - men i varken nydanande eller särdeles upphetsande.

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Döda skogen är den första delaen i en triologi kallad Ärans väg.......Det är enligt mig ett mycket bra äventyr....Kanske är det nostalgi, kanske inte. Men bra är det iaf.
Fördelen är att det absolut inte är styrt på något sätt....Spelarna kan liksom göra lite vad som helst i den fruktansvärda läskiga skogen....Det finns ingen tråd rakt igenom som många av dagens äventyr har...Typ spelarna måste ta sig från punkt a till b annars går det åt skogen för dom.....Det tycker jag är skit tråkigt.
Dessutom är Döda skogen ett typiskt äventyr från tidiga DoD, det är en karta med ett antal punkter, varje punkt är beskriven i detalj...Spelarna hör några rykten och vips så är dom på äventyr....

Så mitt förslag är att du ska spela det....Det är bra!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nostalgi

Ahhh, det var det första äventyr jag spelade... /images/icons/smile.gif Tre gånger också! Det borde finnas fler fria äventyr...

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Det kan vara charmigt - men i varken nydanande eller särdeles upphetsande.

Erh... det är ingen som påstått att det var nydanande. I varje fall inte nu. När det släpptes för 1000000 år sedan kanske det var väldigt nydanande.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Jag sade å andra sidan inte att någon sagt det - men jag vill gärna ha något som är någorlunda nydanande när jag spelar och det saknar Döda Skogen...

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Tar du det seriöst och kan tänka dig att utveckla det lite själv som SL, så tycker jag att det finns stora möjligheter med det äventyret.

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Döda skogen heter spelet. Och det är som sagt den första delen i en triologi som heter Ärans Väg (de övriga heter Maktens Portar och Mörkrets Hjärta).

Det märks klart att äventyret är ett av de första Target gav ut. Världen är någon blandning av Tolkien och AD&D.
Äventyret går ut på att gå runt i en "slemmig" skog där en mängd varelser återfinns.
Tyvärr måste det erkännas att äventyret idag känns *mycket* gamalt och ålderdomligt. Men, det är klart, en bra SL kan säkert göra något riktigt bra av det...

Andra delen "Maktens Portar" utspelas i ett *enormt grottsystem*. Äventyret är ohyggligt styrt, och består i stort sett av en massa splatter.

Sista delen "Mörkrets Hjärta" är den helt klart sämsta delen, tydligen kom inte författaren till de två tidigare delarna överens med Äventyrsspel. Vilket ledde till att Michael Petersén fick i uppdrag att skriva äventyret.
Något han inte alls lyckats med, det känns verkligen att äventyret är en produkt skapad under väldig stress.
Påminner lite smått om M.P.'s tidigare skapelse Nekropolis och Bris Brygga till Mutant.

Milrik av Remos som numera lär ut svärdets ädla konst till Kandras invånare

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Milrik on 2000-10-02 11:03.</EM></FONT></P>
 

The MSG

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
2
Location
Salem, Sweden
haha, "Ärans Väg", utgavs LÅNGT innan Target games sökte sig från dom Finska skogarna till Sverige, Äventyren utgavs av det av spelkonnosörer välkända namet Äventyrspel!


The MSG

The MSG
 
Top