Nekromanti Måste man spela Jedi i SW? [nt]

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Dark side! Dark side!

Okej då din gamla besserwisser. Man kanske får bära svarta kåpor och svinga röda ljussablar, men "snälla" Jedis brukar ju inte göra det.

Och som "snäll" Jedi får man ju inte sticka folk i ryggen, vilket är min absoluta favorit när man vill eliminera fiender.

Och påstår du att jag är en Kobold, din enfaldiga lilla pelleplutt?! Jag, som alltid är snäll, och spelar sagoberättare och gårdfarihandlare i alla fantasyrollspel??? Blä på dig!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Dark side! Dark side!

"Och som "snäll" Jedi får man ju inte sticka folk i ryggen, vilket är min absoluta favorit när man vill eliminera fiender."

Sez who?

En jedi bör inte döda. Kraften har sitt ursprung i allt liv. Att döda är således ett brott mot Kraften, själva källan till en jedis kunskap och styrka. "A jedi may use the force for knowledge or defence; never to attack!"

Men, i vissa fall är man tvungen att döda. När så sker så måste det ske på ett sådant sätt att så lite skada som möjligt sker. Det innebär att om en jedi tvingas att döda någon, så är det bäst om det sker i ryggen, iom att man då riskerar så få andra som möjligt. Hur omoraliskt det än må vara så är det den metod som står bäst i samklang med Jedi-koden.

Oftast innebär det dock att jedin aldrig får chansen. När en jedi tvingas att döda så är det i självförsvar eller försvar av andra, ofta mitt i stridens hetta, och då är det lite jobbigt att hugga någon i ryggen.

"Och påstår du att jag är en Kobold, din enfaldiga lilla pelleplutt?! Jag, som alltid är snäll, och spelar sagoberättare och gårdfarihandlare i alla fantasyrollspel???"

...som har som favorit att sticka folk i ryggen?
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Ähum...

Tja, gårdfarihandlare är ju inget vidare på att slåss, så om man måste, så är det ju alltid bäst att sticka någon i ryggen, inte sant?
 
Top