Nekromanti Måste... Följa... Huvuddirektivet...

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Egentligen borde ett Star Trek-rollspel (om det nu finns) vara rätt så tråkigt, i alla fall med människo-RollPersoner; huvuddirektivet ställer ju till ett gäng problem. Det begränsar ju spelarna till diplomati före strid. Sofistilerat ja, men några spelare kan bli uttråkade- Och uttråkade spelare brukar ofta hitta på små hyss och andradumheter. Dessutom, om spelarna inte är lika kloka som Captain Kirk, Janeway och de andra, kan det gå riktigt illa.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

huvuddirektivet ställer ju till ett gäng problem. Det begränsar ju spelarna till diplomati före strid.

<hr></blockquote>



Senast jag kollade så innebar huvuddirektivet att man inte fick blanda sig i pre-warpkulturer, och hade inget att göra med diplomati kontra strid. Däremot så finns det andra regler som knuffar Starfleet i diplomatiriktning, men vad är det för fel med det?

Jag är lite sur för att jag inte köpte LUGs Star Trek-rollspel medan det fanns på marknaden, men å andra sidan så kan man ju hoppas att det kommande spelet från Decipher är bättre...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Alternativt köpa det då de olika varianterna fortfarande finns att köpa på www.collectorspoint.se. På trekrpg.net så har de berättat om skillnderna mellan det gamla och nya och det verkar bli relativt jämbördigt, fast Decipher har alla tidsåldrar i sina två böcker till skillnad från LUG som hade en bok per tv-serie. Av det jag läst av systemen föredrar jag LUGs men jag väntar till färdig produkt innan jag ger nåt slutligt betyg.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Ah... hade inte kollat på Collector's Point - bara på sfbokhandeln, hobbygames och tradition.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Alternativt köpa det då de olika varianterna fortfarande finns att köpa på www.collectorspoint.se. På trekrpg.net så har de berättat om skillnderna mellan det gamla och nya och det verkar bli relativt jämbördigt, fast Decipher har alla tidsåldrar i sina två böcker till skillnad från LUG som hade en bok per tv-serie. Av det jag läst av systemen föredrar jag LUGs men jag väntar till färdig produkt innan jag ger nåt slutligt betyg.

<hr></blockquote>



Jag köpte faktiskt TNG rollspelet från LUG, och av vad jag sett så verkar det enkelt och genomtänkt. Fast jag har inte läst igenom det än.

/Honken - Samlar lite.
 
Top