Nekromanti Månadslöner

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Jag har sökt i regelboken och med sökfunktionen här på forumet men har inte hittat något om vilken nivå månadslönerna i Neotech ligger på. Har jag missat det någonstans eller?
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Nej, det står inte i grundboken men kolla i Neotech Hardware där finns det priser för att anlita tjänster ifrån yrkesmän(inte månadslöner däremot, har jag för mig).
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Annars får man väl titta på hur mycket pengar en arbetare tjänar idag och jämföra med vad vissa varor kostar idag och kolla vad samma varor kostar i N2 och modifiera så man kan köpa lika mycket för lönen i N2 som idag.

Sedan för man ju tänka på att de rika är rikare och de fattiga är fattigare. Alltså lågavlönade jobb idag är riktigt lågavlönade i N2 och tvärt om för högavlönade jobb.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Har för mig det finns ett stycke om det där i Neotech Euro, någonstans i slutet av boken.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Jag har inte Euro... Jag får ta och lista ut det själv helt enkelt. Man borde ju kunna ta dagens månadslöner och dela med tio typ...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Man borde ju kunna ta dagens månadslöner och dela med tio typ...

Gör inte det, eftersom en Euro är värd ungefär fyra kronor mot dagens värde.

/RipperDoc - och gå och köp Euro :gremlaugh:
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Hmm jo 10 gånger var kanske lite mycket. Men att dela med fyra kan stämma lite bättre. Jag har använt bilpriserna i Hardware som referens och om man multiplicerar de priserna med fyra så blir det lagom. Alltså tar jag dagens löner och delar med fyra. Vad tjänar en bra datarunner idag? :gremwink:
 

ZiP

Veteran
Joined
3 Nov 2003
Messages
1
Annars kan du ju ta lönerna för olika jobb i grundboken och dela lämpligt antal gånger.
 
Top