Varulv [Mäster Ulv] - Runda 4

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Ja men det samma gäller ju Sidd och mig och Konrad Konvalj. @Martin3 var tänker du kring Konrad Konvalj då?


Vad blir skillnaden tycker du med 2 ulvar istället för 3? För byborna så känns risken värre med tre än två.


Nej jag gillar verkligen inte läget just nu. Konrad Konvalj har seglat upp mer på misstänktskalan.


Självklart har jag confirmation bias i det här fallet det kommer jag inte sticka under stolen med. Jag har inte mer än magkänslan :(
Men då återstår bara för mig att rösta på Konrad Konvalj vilket iofs bryter dödläget men i princip är en röst på Sidd.
@RasmusL @Korpa tips på hur jag ska tänka här motages varmt.
Skillnaden med 2 ulvar är att båda ulvar MÅSTE ljuga om vi tror att alla 8 poäng är spenderade. 2 poäng ulvkollega, 2 poängalla nattmord sen måste resterande 4 poäng komma ifrån förmågor outade av någon dvs några ljuger.. Den enda kombinationen kvar är där att basses 2poängsförmåga är en av dom plus en till 2-poängsförmåga(inga 4p-förmågor kvar). Min förmåga kan inte vara lögn eftersom siandet skulle bli helt annorlunda på både xyas och basse. Därav är det bara KKs och fjodors förmåga kvar och sen tidigareresonemang bör KK röstas ut i det läget.Så med två ulvar är det KK (90%) eller fjodor som ska röstas ut.

Sätter vi en till röst tror jag vi är säkra i allafall utom möjligtvis om KK snipear i slutet (han har ju utslagsröst just nu.) men det är givetvis förutsatt att ni tror på mig. Risken är alltid att typ Korpa/fjodor/rasmus/KK spelat oss totalt och vi är slut efter den här rundan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
@RasmusL @Korpa @fjodorsenuba

Varför lyfte jag frågan om antalet ulvar?
Tänk igenom det alla själva.
Jag argumenterade ju för möjligheten att det är tot 3 ulvar.
Hoppas att det bara var två totalt men nu är det viktig matchboll!

Jag vet ju som sagt att vi förlorar om jag röstas ut och det är 3 ulvar.
Inget konstigt med att ni inte har samma info (förutom de 2 ulvarna då) och kan påstå det.
Samma argument har Martin att tillgå såklart (fast till sin fördel)
Ok på det?

I det scenariot har alltså ulvarna matchboll.
Ok på det?

Skulle de riskera att offra en av sig själva i en utröstning och hoppas att den sista överlevande ulven klarar biffen själv?
Nej.
De vill inte rösta ut en av sina egna.
Ok på det?

Det betyder att de nu så här innan deadline ligger på samma drev.
Ok på det?

Vilka ligger ni då på och drevar tillsammans med?

Martin-drevet: Fjodor, Korpa, Sidd röstar här.
Har vi två ulvar här?
Korpa och Fjodor måste skärskåda varandra NU! (vi låssas att Sidd är ulv i exemplet)
Landar ni i att en av er är ulv så har ni hamnat rätt. (NEJ)
Ok på det?

Sidd-drevet: KK, Rasmus, Martin röstar här.
Finns det två ulvar här?
Enligt mig: JA.
En av er ligger med ulvarna och gosar. Det får denne ta på sig.
KK, Rasmus, Martin måste skärskåda varandra NU!

Så är situationen just nu inför matchbollen.
Ulvarna är nöjda med läget.

Tot 2 ulvar-scenariot:
- vilket jag tyvärr inte tror men hoppas på
- då har ni ännu en kul runda jobba på
- då har ni mina vältaliga texter att falla tillbaka på för fantastiska resonemang och klara teorier, ingen fara att jag ryker då
- kämpa kämpa kämpa

Tyvär är jag orolig för tot-tre ulvar för det verkar som att 3 på 12 och vilka förmågor som verkar vara i spel är det troligaste.
Hade det varit 2 så skulle nån siarnerf vart i spel.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Ulvarna måste ingenting så länge de har tid att sniperösta i slutet. :/
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Skillnaden med 2 ulvar är att båda ulvar MÅSTE ljuga om vi tror att alla 8 poäng är spenderade. 2 poäng ulvkollega, 2 poängalla nattmord sen måste resterande 4 poäng komma ifrån förmågor outade av någon dvs några ljuger.. Den enda kombinationen kvar är där att basses 2poängsförmåga är en av dom plus en till 2-poängsförmåga(inga 4p-förmågor kvar). Min förmåga kan inte vara lögn eftersom siandet skulle bli helt annorlunda på både xyas och basse. Därav är det bara KKs och fjodors förmåga kvar och sen tidigareresonemang bör KK röstas ut i det läget.Så med två ulvar är det KK (90%) eller fjodor som ska röstas ut.

Sätter vi en till röst tror jag vi är säkra i allafall utom möjligtvis om KK snipear i slutet (han har ju utslagsröst just nu.) men det är givetvis förutsatt att ni tror på mig. Risken är alltid att typ Korpa/fjodor/rasmus/KK spelat oss totalt och vi är slut efter den här rundan.
Jag är också orolig för KK?
Jag tyckte han reagerade konstigt på min reaktions på hans post när han skrev att han egentligen inte hade tid för det här.
Och nu lågflyger han igen.

Hoppas det bara är en till för då ska förstås KK prövas. Håller med dig.

Jag är för att gå på KK redan nu om du hänger med. 3 ulvsscenariot behöver brytas sönder.
De övriga behöver dock följa.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Sidd, att du kämpar nu är väldigt grönande. En ulv hade chillat järnet och sen bara vunnit.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Att Martin var så sen på röstningen (väntade i det längsta för att inte avslöja situationen) gör att jag lutar åt att Martin med en till är ulvar.
KK och Rasmus: ni har matchbollen i edra händer.

Tänk på att jag har inte mycket tid kvar om jag blir tvungen att skriva om mitt segertal till byn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Segertalet som aldrig fick skrivas:

Segervisst klättrar Sidd upp på byns rykande gödselhög och tar till orda:
Först vill jag att vi minns våra martyrer Impetigo, Genesis, Xyas, LJSLarsson och Empiricus för deras tragiska öden men de dog för den goda sakens skull.
Vidare tackar jag ödmjukast hela byn för ert helgjutna förtroende genom denna svåra tid. Det har inte varit lätt men hårda prövningar har gjort oss bara starkare.
Jag tar ödmjukt åt mig hela äran av den lyckade MassOutningen då jag startade igång den lyckade kampanjen och baxade in Xyas att gå ”all in”,
vidare märkte jag ju helt själv i de första dygnen av byns panik att ”stackars” Basse var ulv så det var ju viktigt att jag stadigt ledsagade den osäkra Siaren genom dimman.
Efter det drar jag tappert på mig de sluga ulvarnas usla påhopp och stångad mot horder av osaliga demoner men rider modigt ut den hemska stormen som den sanna hjälten jag är.
Tack för mig!
 
Top