Varulv [Mäster Ulv] - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Men si! Så tog byalaget å högg Basenanji å han, han sa dom va ulv. Å de slog'n å slog'n tess han va alldeles död. Å då ska ni få veta va som hände! Jajamensan, nog visade sej ulvapälsen i synen på'n. Byalaget hurrade å jublade å ville tacka Empiricus, men si de gick inte, för Empiricus, han låg sliten i stycken på allmänningen, spridd likt vildhavre för vinden...

Basenanji röstas ut. Han var varulv.
Empiricus nattmördas.

Denna runda slutar på tisdag 21:00!

Deltagare:

Basenanji
Empiricus
LJSLarsson

Sidd
Konrad Konvalj
Korpa
Genesis
fjodorsenuba
RasmusL
Xyas
Impetigo

Martin3
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
R.I.P Empis, och bra lirat! Episk syning.
Bra ulvat Basse!

Röst: Sidd

Jo, jag flaggade rätt tydligt att det är gäller att vara snabb på hanen för att vinna en eventuell röstkamp mot Fjodde.
Däremot så måste vi ju se till att vinna och jaga ulvar på scum och slött falla tillbaka på mattematiken.

Jag kan inte försvara min outning som tilldelats mig och jag har svårt att de att Fjodde kan försvara sin.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Bra byn! Nu tar vi resten!

Tack Empi och tack för att du analyserade in i kaklet.

Jag har suttit i jobb till nu och nu lägger jag barn men kommer med min analys av R2/R3 under kväll/natt.

Tillsvidare:

Röst: Sidd
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag var så jävla snabb på hanen så jag stavade som en kratta.

Jo, jag flaggade rätt tydligt att det är gäller att vara snabb på hanen för att vinna en eventuell röstkamp mot Fjodde.
Däremot så måste vi ju se till att vinna och jaga ulvar på scum och
inte slött falla tillbaka på mattematiken.

Jag kan inte försvara min outning som tilldelats mig och jag har svårt att de
se att Fjodde kan försvara sin.

Det var i alla fall det jag ville få fram. F5:ade mig fram och var helt säker på att Fjodor skulle snipra in en röst på mig alldeles efter förkunnande av att vår stackars Siare nackats. Att jag inte lägger min röst där är för att signalera att det inte är så jag vill jobba. Visst kan Fjodde fortfarande vara ulv, men då borde han ha spännt bågen och avfyrat en röst på mig innan jag fått iväg en röst på honom om det visar sig bli en dragkamp om livet.

Det blir lite som i R1 när det hade varit ett bättre alternativ att behålla en aktiv bybo som försvarade sig bra i utbyte mot Larsson. Larsson gav oss inget då och fick en ny chans i R2 men tog den inte (troligen baserat på att livet kom emellan) och det förlåter jag. Däremot var det många som kunde rädda Impetigo i R1 och där har vi scums som lät det ske. I R2 var det alldeles för många som nackade av Larsson när vi hade chans att få ut mer info av att nacka en snackpåse som Sidd istället. Givet bra för ulvarna att Larsson nackades. En bybo som lämnat noll spår och inte alls hjälpt byn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Inne nu igen efter deadline och kikar igenom Empis sista poster: där han behandlar Basses och mitt spel mot varandra.
Jag är ju tidigt i lite smågnabb med Basse och tycker han e scum så jag röstar på honom.
Ingen annan följer men jag får lite blandat skit på mig och rösttåg mot mig försöker titt som tätt jobbas upp.
Jag försöker desperat bidra med mkt poster med förslag, ideer och frågor vilket gör att folk tycker jag är jobbig men det finns ”farligare” att felaktigt rösta på. Även Basse lägger då ner för han är ju nöjd med att vi röstar ut bybor och Sidd har ju så dåligt rykte nu så han lättast att lura i byn att det är nåt scumt med, så de släpper mig tills vidare…
Å så öppnar jag och börjar läsa R4 nu och ser att KK och Rasmus snabbt slänger in röster på mig.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Medhåll på att vi tar de sista på scum tells och inte matematik. Det är på tok för osäkert att säga saker med säkerhet. Basse kan ha ljugit eller inte ljugit, någon annan kan ha ljugit eller inte ljugit, osv.

Det enda vi vet med säkerhet är att MU använt 4p (2p nattmord och 2p ulvkompis).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Medhåll på att vi tar de sista på scum tells och inte matematik. Det är på tok för osäkert att säga saker med säkerhet. Basse kan ha ljugit eller inte ljugit, någon annan kan ha ljugit eller inte ljugit, osv.

Det enda vi vet med säkerhet är att MU använt 4p (2p nattmord och 2p ulvkompis).
Yes, det är facit.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
R.I.P Empis, och bra lirat! Episk syning.
Bra ulvat Basse!

Röst: Sidd

Jo, jag flaggade rätt tydligt att det är gäller att vara snabb på hanen för att vinna en eventuell röstkamp mot Fjodde.
Däremot så måste vi ju se till att vinna och jaga ulvar på scum och slött falla tillbaka på mattematiken.

Jag kan inte försvara min outning som tilldelats mig och jag har svårt att de att Fjodde kan försvara sin.
Jag har hela partiet undrat varför KK jagar på mig.
Så kommer den här posten om Fjodor!men röst på mig?

Eftersom det här med att ”tycka” och ”känna på sig” är motiv som inte håller så bra med måste vi väl vara klara med just det logisk som vi räknat ut KK!
Se denna post som jag tror det var Empi, Korpa och Martin snickrat ihop: R3 #92 Martin ger 90% att KK är ulv: vad säger du KK?
Du är ju typ körd av den och jag har ju grönats iom att Empi nu verifierat är grön som vi sett i andra poster av Empi.

Den här posten då KK: R3 #98 KK riktigt svag post, anklagar typ alla, försöker hitta nåt som inte finns.
Kolla ni andra själva och räkna ut att nu är det desperat i ulvlägret och se att de ger sig på en som de tror de har störst chans att få igång ett drev mot.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Bra byn! Nu tar vi resten!

Tack Empi och tack för att du analyserade in i kaklet.

Jag har suttit i jobb till nu och nu lägger jag barn men kommer med min analys av R2/R3 under kväll/natt.

Tillsvidare:

Röst: Sidd
Vad händer Rasmus?
Jag har lusläst och nagelfart alla dina poster: de är bra, du försöker och hjälper till bra hela tiden, det finns ju inget ulvigt som jag hittat, spelar du så bra som ulv så applåd.
Har du inte läst Empis poster i R3? Jag är ju grönad enligt de varianter av uträkningar som Empi, Korpa och Martin grävt fram.
Förtydliga tack
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas = Väktare
Empis = Siare

Basse = Ulv

  1. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir / Bekräftat
  2. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
  3. (3p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir / Genesis
  4. (1p) - Du får välja vilka spelare du värvar med 1-3 istället för att de slumpas / xyas
  5. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.) / Bekräftat
  6. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.) / Bekräftat
  7. (1p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Öppen, millern själv får alltså veta att hen fått just denna roll. / Sidd
  8. (2p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Dold, millern själv får inte veta att hen fått denna roll. / Basse
  9. (2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås. / KK
  10. (2p) - Förmågeblockerare i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att blockera aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. / Fjodorsenuba
  11. (4p) – Naiv siare. Siaren siar alla som bybor. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
  12. (3p) - Paranoid siare. Siaren siar alla som ulvar. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. / Impetigo
  13. (5p) - Ingen siare finns i byn. / Rasmus
  14. (2p) - Galen siare. Siaren siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor. (OBS! Den galne siaren siar förstås millers tvärt om också: en miller i byn sias alltså som bybo, och en miller i ulvlaget sias som ulv.) Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. / Martin3
  15. (1p) - Sniffer i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att upptäcka aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. Förmågan fungerar som ett siande (d.v.s. ett namn skickas in och om den spelaren använder en förmåga får sinffern veta det.) / Korpa
  16. (2p) - Väktaren kan aldrig väkta samma person. Väktaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga väktar-PM:et (som alltså anger att samma person kan väktas, bara inte två rundor i rad). / Larsson
  17. (2p) – Oväktningsbar bybo. En bybo kan inte väktas från nattmord. / Empis
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vad händer Rasmus?
Jag har lusläst och nagelfart alla dina poster: de är bra, du försöker och hjälper till bra hela tiden, det finns ju inget ulvigt som jag hittat, spelar du så bra som ulv så applåd.
Har du inte läst Empis poster i R3? Jag är ju grönad enligt de varianter av uträkningar som Empi, Korpa och Martin grävt fram.
Förtydliga tack
Har inte läst hela R3 så om det matte-stämmer ska jag såklart flytta!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag har hela partiet undrat varför KK jagar på mig.
Så kommer den här posten om Fjodor!men röst på mig?

Eftersom det här med att ”tycka” och ”känna på sig” är motiv som inte håller så bra med måste vi väl vara klara med just det logisk som vi räknat ut KK!
Se denna post som jag tror det var Empi, Korpa och Martin snickrat ihop: R3 #92 Martin ger 90% att KK är ulv: vad säger du KK?
Du är ju typ körd av den och jag har ju grönats iom att Empi nu verifierat är grön som vi sett i andra poster av Empi.

Den här posten då KK: R3 #98 KK riktigt svag post, anklagar typ alla, försöker hitta nåt som inte finns.
Kolla ni andra själva och räkna ut att nu är det desperat i ulvlägret och se att de ger sig på en som de tror de har störst chans att få igång ett drev mot.
Jag säger som i mitt startinlägg i R4.

Jag kan inte försvara det jag tilldelats i mitt roll-PM. Sånt är livet. Jag vet ju att Mästerulv inte valt en Miller i ulvlaget. Vad mer skall jag säga om det? Det är ju Mästerulv och slumpen som styr.

Att Martin sätter siffran 90% säger jag inget om. För mig är du 90% - Fjodde 75% Martin3 68% RasmusL 56% och Korpa 19,5% chans till att vara ulvar.

Min chans att överleva R4 är att rösta på Fjodde om det visar sig att byn vill förlita sig på någon form av uträkning. Jag kommer gå på scum istället.

Skall kolla post 98.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vad händer Rasmus?
Jag har lusläst och nagelfart alla dina poster: de är bra, du försöker och hjälper till bra hela tiden, det finns ju inget ulvigt som jag hittat, spelar du så bra som ulv så applåd.
Har du inte läst Empis poster i R3? Jag är ju grönad enligt de varianter av uträkningar som Empi, Korpa och Martin grävt fram.
Förtydliga tack
Jag har inte matte-grönat dig! Det enda jag kan säga med säkerhet är att du inte har ljugit när du outade info. Jag har för den delen inte grönat dig alls än.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
POST98 said:
Bra sammanställt.

Jag är som sagt bybo.

När vi har facit nästa runda så kommer det således bli en kamp mellan KK och Fjodde så det gäller att vara snabb på röstningshanen för egen del.

Skall jag köpa Empis uträkningar så är det alltså Fjodde som är medulv tillsammans med Basse och om det finns en tredje ulv så hittar jag den i gänget av Sidd-RasmusL-Korpa och Martin3.

Sidd stod på min topp tidigare så där har jag ändå att jag har rätt mycket att gå på. Övriga måste jag fokusera lite hårdare på och jaga scumtells. Det är den vägen jag kommer jobba nästa runda om jag är kvar.
Hmm, jo post 98 förklarar ju redan i R3 exakt vad jag kommer att göra i R4. Vilket jag gjort men med twisten att jag inte går den enkla vägen och röstar Fjodde. Lixom, det är sunt bybotänk Sidd. Det finns ju uppenbarligen ulvar kvar och jag kommer leta ulvar.

Jag tolkar Basse som ulv inte Mästerulv så det finns minst 1 till ulv bland er övriga.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag säger som i mitt startinlägg i R4.

Jag kan inte försvara det jag tilldelats i mitt roll-PM. Sånt är livet. Jag vet ju att Mästerulv inte valt en Miller i ulvlaget. Vad mer skall jag säga om det? Det är ju Mästerulv och slumpen som styr.

Att Martin sätter siffran 90% säger jag inget om. För mig är du 90% - Fjodde 75% Martin3 68% RasmusL 56% och Korpa 19,5% chans till att vara ulvar.

Min chans att överleva R4 är att rösta på Fjodde om det visar sig att byn vill förlita sig på någon form av uträkning. Jag kommer gå på scum istället.

Skall kolla post 98.
Poster R3 # 95 och #96 kan ni inte snacka bort: Empi är riktigt skarp och har full koll.

Jag ställer nån kort replik att andra behöver kolla igenom de olika förslagen.
Korpa och Martin stödjer Empi i att detta måste gälla.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag har inte matte-grönat dig! Det enda jag kan säga med säkerhet är att du inte har ljugit när du outade info. Jag har för den delen inte grönat dig alls än.
Så du följer inte Empis poster i R3 #95 och #96 Korpa?
Vad stämmer inte nu när vi vet att Empi talade sanning.?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Poster R3 # 95 och #96 kan ni inte snacka bort: Empi är riktigt skarp och har full koll.

Jag ställer nån kort replik att andra behöver kolla igenom de olika förslagen.
Korpa och Martin stödjer Empi i att detta måste gälla.
Empi är bekräftat grön. Han är skarp och har koll, det köper jag.
Men Empi har inte skapat upplägget och vet inte hur det ligger till precis som att jag inte vet hur det ligger till.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag har inte matte-grönat dig! Det enda jag kan säga med säkerhet är att du inte har ljugit när du outade info. Jag har för den delen inte grönat dig alls än.
Tänk logiskt från #96: Empi avslutar att KK är ulv.
Tror du KK direkt skulle snabbrösta (om det skulle bli lika) på sin ulvkompis.
Nix pix, han slänger iväg en snabbpost, slarvskriver nåt om Fjodor och röstar på den han tror fler kanske slöhanger på: vilket alltså Rasmus gör!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Så du följer inte Empis poster i R3 #95 och #96 Korpa?
Vad stämmer inte nu när vi vet att Empi talade sanning.?
För att repetera något som har gällt redan från R1: Ulvar kan tala sanning vid massoutningen. Förmågan du har info om är inte med i spel, mer än så är inte facit.

Om Basse ljög och det köptes två ulvkompisar så har alla andra ulvar talat sanning (nattmord + två ulvar + miller = 2p).

Du är inte matte-grönad och ingen annan för den delen heller.
 
Top