Varulv [Mäster Ulv] - Runda 3

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu har jag bara suttit och snabbläst i runda 1 och skrivit kommentarer i anteckningar. Men jag vill producera något mer innan rundan är slut:

Runda 1 - Basenanji blir mer defensiv när Genesis ifrågasätter honom (post 145) än när Sidd gör det (Post 102)

Fjodor och Martin? - Fjodors post 163 är lite skum - Försöker skapa drev mot martin3, samtidigt som han pratar om att han inte kan helgröna Martin. Också lite inkongruens mellan posterna, inte medveten om saker han har varit medveten om. Och känns inte som om han jagar ulvar helt enkelt. Det här går igenom i Fjodorsenubas poster där Martin3 fortsätter att vara huvudmisstänkt men där Fjodorsenuba inte gör några ordentliga eller strukturerade case på varför vi andra skall haka på den banan.


Sidd är rödad i Korpas post 170, och i post 174 så reagerar Sidd rätt överdrivet bara på den misstanken trots den inte var åtföljd av en röst. Det är också uppenbart känsligt för Sidd gällande hans och Basses relation iom att på uppmaning om att förtydliga varför hans röst ligger på Basse så kommer han med en inte speciellt någontingsägande åsikt i post 205 och så byter han röst också.

I runda ett har ju också flera nu klargrönade namn såsom Impetigo och Genesis Sidd på de rödas sida.

Nu när jag läst en del i runda 1 med Basenanjulv i huvudet så poppar Sidds namn verkligen upp en del på min radar.

Basenanji postar #231 på fredag morgon runda 1 och flaggar för frånvaro, så det är uppenbarligen information han vill skall finnas i färskt minne när utröstningen visar bybo. I det inlägget grupperar han ihop Martin3, Sidd samt Fjodorsenuba i kategorin "känns lite skumma" och sätter KK själv under kategorin "kan mer". Han skriver inget om Impetigo. Inlägget efter är Sidd som med någon typ av klämkäckhet trycker åt Basse att rösta och på den uppmaningen så sätter Basse ner foten i posten därefter och röstar Impetigo.
Se också sedan Genesis post #234 med ett bra fynd på Sidd.



I runda 2 så distanserar sig Basse direkt och hårt från Sidd. Sidd svarar inte på det utan till en början så kommer ett par ack och ve-poster som känns rätt överdramatiserande, och sedan kommer post #19.

Basse lägger ju upp ett tydligt case mot Sidd, röstar på honom och Sidd svarar med ett rätt strukturerat och tydligt inlägg. I stark kontrast mot Sidds svar på Korpas post 170 i runda 1. Så jämför detta med detta.

På fjodor så känns den här posten off. Jag har svårt att sätta fingret på varför dock.
Tack @Impetigo och @Genesis

Totalt missat att rundan skulle börja vid 15 :O

@Basenanji det är helt lungt. Tycker det är bra att du ligger på och mycket bra att du kommer med tips. Som sagt första rundan här på forumet och räknar med att göra många nybörjarmisstag och ovanliga saker.

Angående min röst på Impetigo så var det bara ett förtydligande efter serverkrachen och jag var knappast först, som jag skrev i tråden så hakade jag på vinden som blåste. Min första röst gick på martin3.

Det jobbig just nu för mig är att den teorin jag hade första rundan står kvar och jag tror @Martin3 är röd. Men vilka fler har jag svårt att säga. Ska klura imorgon och försöka lösa om R1.

Nu är jag sjukt nyfiken på vem @Xyas valde att skydda och @Empiricus valde att sia.
Kanske det finns mer information att få?
Det här i runda 2 är också bra:
Varulvs-kramklubb? Det är helt korrekt att du inte ger något case. Ni för oväsen men det är en ganska mjäkig sparringmatch ni håller på med. Är det för att ni inser att ni är illa ute? Att ni vill riva upp lite damm så att när den ena röstas ut hamnar den andre i grönare dager? Ni ligger löst till, båda två.
😆 Håller med om att det är en bra teori som Basse verkligen gillar att köra med sina ulvkompisar. För nån gång sen när han och jag var ulvar ihop så röstade han på mig och tokdrevade (utan att först varna och lägga upp en plan) så jag fick panik och galen pån…det funkade den gången för ulvarna…det behövs nog smartare moves för oss två att göra om samma bravad igen… mitt case R1 mot Basse är inte bättre än nån annans!
- Ni måste verkligen gräva mer i MO, Empi behöver ta tag i matchen och vi behöver pressa andra tex KK mer för annars är byn körd…
- Vad säger ni själva då Rasmus och Xyas om ert geniala drag att rösta ut Impetigo?
Fortsätter läsa och gräva
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Här har sedan Basse, efter natten fredag -> lördag börjat släppa Sidd och efter några poster så är det KK eller Larsson som gäller:

Okej, jag som är uråldrig slocknar ju när ni andra unga börjar leva livet så jag missade nog lite igår! 😂

Jag ser att @RasmusL vill att jag ska förklara mitt och Sidds spel så det kan jag väl kommentera.

Basse och Sidd
Vi har spelat åtminstone fyra (?) spel ihop och varit ulvar i tre (om jag räknar rätt, sitter på motsträvig telefon). Vi har vunnit som bybor i minst ett. Det som är "vår" grej som bybor, om jag får beskriva det med mina ord, är att vi lyckas hjälpa varandra ganska bra. När vi har spelat som ulvar är det klassisk beröringsskräck som gäller.

Jag känner inte Sidd utanför wrnu, men han framstår som en trevlig person. I ulvchattar har han beskrivit sina åtaganden i jobb och familj och det tycker jag visar på en person som gör fina saker för andra. Så, visst, jag kan ha en tendens att läsa Sidd välvilligt.

Hans sätt att skriva är lite speciellt, ofta med tre punkter efter ett argument vilket får mig att tolka det lite som en retorisk teknik, ungefär så här:

"Skulle Basse vara ulv, inte så troligt..."

Och där tror jag att det kunde hjälpa att skriva ut vad som avses hela vägen.

Jag tycker avslutningsvis att Sidd är en kul varulvsspelare oavsett fraktionstilhörighet för att han är aktiv, har humor och verkligen vill[/] spela! 🙂

I nästa post kommer jag förklara lite vad jag tycker om Sidd i just det här partiet och varför jag röstade på honom.
 
Top