Varulv [Mäster Ulv] - Runda 1

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Varför är Lasse minst grön? Utöver lågflyget?
För att det är vad min magkänsla säger mig. Jag önskar att jag skulle kunna ge ett mer utförligt svar.

@Genesis Ingen har sett mig vara ulv, jag har alltid varit bybo. Det hade varit kul att få vara MU, men varulvsspelsgudarna ville det inte.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, förresten.
Röst: Sidd
Ta och ta ställning ordentligt till de huvudsakliga dreven, är de något att ha?
Kom också med en färsk röst och några egna misstankar. Eller försvara din röst!
Du röstar just nu på Basse. Varför då? Kan du formulera upp något om varför Basse är skum (du har ju varit ulv tillsammans med honom så du borde kunna komma med någon åsikt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Gällande detta, förresten:


Jag tror ju att det är hart när omöjligt att hitta en ulv i R1, utom på ren tur. Jag blir inte ett dugg förvånad om Larsson är grön, och skulle nog säga att det är troligare att han är grön än att han är röd. Alla är över 50% gröna på min lista. Larsson är nog 60% grön, och kropa 85% grön, typ.
Det håller jag med om. Men om vi inte tar ställning och pressar andra att göra det i R1 finns det mindre att analysera i R2. Ulvarna har alltid något mått av beröringsskräck som de måste överbrygga samtidigt som de vill se bybor röstas ut och mår bra i säkra drev mot misstänkta. Jag vill få folk att motivera, resonera, omvärdera etc löpande, särskilt nu när vi fått fram spelupplägget.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Impetigo röstar på Sidd sedan i början av spelet och har aldrig bytt röst.
… sjukt skumt.
Det vet jag inte om jag tycker. Jag fokuserade i går kväll på att försvara mig, var sugen på att tillbakakaka på nån när rösterna mot mig stackades upp men det brukar ju inte vara så produktivt.

Sidd har varit röd från början och fortfarande bland de klart rödaste.

Sidd är ju svårläst men jag tror att min track record av att misstänka ulv-sidd är väldigt gott (se senaste spelet till exempel där Sidd var ensam ulv och jag var ganska ensam om att peka på hams ulvighet (förvisso för att byn var distraherad av att rösta ut mig just då😎)).

Jag jobbar mycket denna veckan så har fått läsa ikapp oite kursivt under kvällen men tycker att genesis analyser av poängen varit väldigt bra. Även korpas och empis arbete har varit bra. Jag har inte hunnit nagelfara resonemangen men tycker att de verkar hålla bra. De stämmer också ganska bra överens med min magkänslelista, sammantaget blir det så här:

Gröna:
Xyas
Empi

Grönish:
Genesis

Gula:
Korpa
RasmusL

Orange:
Basse
Konrad

Röda:
Martin3
Fjodorsenuba
Larsson
Sidd

Jag hänger inte riktigt med i dreven men jag antar att jag behöver byta röst till Larsson för att se om det kan tvinga fram nya ställningstaganden. Sidd eller Larsson kvittar lika för min del.

RÖST: LJSLarsson
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Alltså, förresten.
Röst: Sidd
Ta och ta ställning ordentligt till de huvudsakliga dreven, är de något att ha?
Kom också med en färsk röst och några egna misstankar. Eller försvara din röst!
Du röstar just nu på Basse. Varför då? Kan du formulera upp något om varför Basse är skum (du har ju varit ulv tillsammans med honom så du borde kunna komma med någon åsikt.
- Basse har jag ju faktiskt snackat om i ett inlägg. Tom punktat ner ngr poster…som sagt så är det ju jättesvårt i R1 att hitta nått speciellt men han har inte riktigt varit sitt vanliga letande, grävande som en bybo som försöker…mer svarat på andras frågor. Men men som sagt: svagt.
- Håller med om att Larsson inte gör så mkt väsen av sig, svajjade ju i början av rundan och sen inte något mer…
- Impetigo tycker jag betedde sig konstigt när han ifrågasatte Xyas outning när det stod klart att inte nån annan motclaimade: rödich
-Empi: Siare grön då ingen motclaimat (och jag tror inte att MU valt naiv siare)
- KK: deltar men inget konstruktivt ??? sen i outningsracet!
- Korpa: jag hoppades hon var ulv senast hon var med och sköt ner mig då jag var bybo (för jag fattade inget då heller) och nu börjar det luta åt samma håll igen, hon fel-snetänder på nåt mot mig och den ända förhoppningen jag har igen är på att det är för att hon spelar ett spel som ulv.
- Genesis: försöker och gräver på bra vilket grönar
- Fjodor: svårläst då det var lite i början att läsa men jag tycker det ser bättre ut när denne svara på tal…grönich
- Martin: slingrar sig och verkar vänta ut övriga…rödisch
- Rasmus: verkar också vänta ut övriga ???
-Xyas: grön Väktare

Så min rödlista just nu äro:
Martin
Basse
KK
Impetigo
Larsson
Rasmus

Några av dessa är mina kandidater till ulvalaget.
Vad gäller Impetigo eller Larsson verkar ju Imp vara mot mig mest Impetigo vore mitt val där…
Har lite motstånd att kliva mot Martin då jag vill att de ”större hästarna” (Basse/KK) ska bidra med mer…men men…inte lätt att ta ställning.

Eftersom Impetigo lite försöker dreva mot mig men väljer att försöka rädda sig med röst på Larsson så:

Röst: Impetigo
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Kul att ni försöker få igång ett drev på mig. Jag har inga andra ursäkter än att jag byter mellan telefon och dator. Telefon innan jobbet och dator på jobbet tillbaka på telefon efter jobbet. Dock upplever jag min telefon som undermålig för att skriva mycket :(

Min lista på röd till grön ser ut som följande

1. Martin3
2. LJSLarsson
3. Impetigo
4. Genesis
5. Sidd
6. Xyas
7. Basse
8. RasmusL
9. Konrad
10. Korpa
11. Empiricus
12. Mig själv

Att jag inte byter röst för tillfället är för att jag tror fortfarande att det är störst sannolikhet att vi har träffat en ulv. Jag känner att vi kan riska en bybo och jag har ingen bra känsla för hur ni brukar bete er så jag har inte mycket att gå på.

Jag är sjukt misstänksam mot Martin3 men jag tror inte vi bybor kommer nå en majoritet mot honom i R1.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Kul att ni försöker få igång ett drev på mig. Jag har inga andra ursäkter än att jag byter mellan telefon och dator. Telefon innan jobbet och dator på jobbet tillbaka på telefon efter jobbet. Dock upplever jag min telefon som undermålig för att skriva mycket :(

Min lista på röd till grön ser ut som följande

1. Martin3
2. LJSLarsson
3. Impetigo
4. Genesis
5. Sidd
6. Xyas
7. Basse
8. RasmusL
9. Konrad
10. Korpa
11. Empiricus
12. Mig själv

Att jag inte byter röst för tillfället är för att jag tror fortfarande att det är störst sannolikhet att vi har träffat en ulv. Jag känner att vi kan riska en bybo och jag har ingen bra känsla för hur ni brukar bete er så jag har inte mycket att gå på.

Jag är sjukt misstänksam mot Martin3 men jag tror inte vi bybor kommer nå en majoritet mot honom i R1.
Jag tror ju du är rätt grön men varför hamnar Xyas inte längre ner på din lista?
Hur tänker du där?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Jag räknar också med att vi har 3 ulvar. Är aldeles för trött för att få ihop övriga poäng men det känns oavsätt som att vår siare har noll förtroende och vår väktare är röjd och vi kan förvänta oss nattmord.

Jag tror ju du är rätt grön men varför hamnar Xyas inte längre ner på din lista?
Hur tänker du där?
Han hamnar i mitten för sin vågade taktik. Kan ju lika gärna vara en bluff. Visst skulle kunna flytta ner honom lägre men å andra sidan så är det ju just nu bara gissningar på alla andra sub 4e plats.

Att du hamnar högt är mest av bekvämlighetskäl då alla andra antyder att du är kunnig på att spela spelet :)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Nu ska mitt huvud träffa kudden och så får jag lösa ikapp imorgon bitti. Hoppas på att få lite mer smaskiga detaljer att rota i.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Rasmus frågar om min insikt i denna R1:
- jag har verkligen inte nån ”grand plan” och genomtänkt strategi
- jag var lite på i början för att jag ville få igång diskussioner (det gillar nämligen inte scummisarna)
- MO: förstod efter ett tag att MU med möjliga kompisar säkert skulle slingra sig undan och började tänka att det kommer väl inte ge så mkt förutom att vi avslöjar vår Siare och Väktare därav tvekade jag, ssen så går Xyas all in så då var det ju bara att köra, kul att få vara i spel en gång då detta händer men lite som fiskarnas flykt från akvariet i Hitta Nemo…Nu då? Diskussionen är i alla fall igång vilket förhoppningsvis kommer att ge mer info för framtida rundor för de som överlever👍
- nu sluggas det ju rätt vilt och spretigt så förhoppningsvis ger det nåt till R2 (det var faktiskt en tanke från mig direkt i början), förra gången vart det ju total stiltje hela tiden vilket ulvarna älskade (sanning!)
- R1 är ingen lek för byn och ulvarna kalasar men till slut ska varulvarna förgöras!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Oj vilken intressant R1 ändå! Kan inte tänka mig att vi ofta har haft såhär mycket information att analysera så tidigt.

Nu sitter jag vid ett tangentbord så förhoppningsvis kommer det ge lite mer fart på skrivandet.

Jag försöker analysera powerförmågor för att se om man kan hitta en tråd av ulvar som behöver outa starka förmågor.

Bästa förmågorna att ljuga om:
- Ulvantalsförmågor, 1.2.3 [3 st] - Gömmer antalet varulvar och enormt svårt att verifiera (3-an något enklare)
- Miller i ulvlaget 9 [1 st] - Är en fördel att ljuga om för ulvarna och svårt att bevisa speciellt om man själv är millern i ulvlaget

Mellanintressant förmågor att ljuga om:
- Alla siarförmågor 11.12.13.14 [4 st] - de förvirrar och att inte veta vilken roll siaren har förrän den troligtvis är död är ett problem. Nackdelen är att outa en sådan och sedan får man reda på att informationen var felaktig gör det ju väldigt svårt att slingra sig i efterhand.
- Dold miller 8 [1 st] - samma resonemang här

Mest ointressanta förmågor att ljuga om:
- Välja kompisar, Förmågeblockerare, sniffer, bybo som inte kan nattväktas, enkelväktning 4.10.15.16.17 [5 st] - Det finns ingen direkt poäng att ljuga om dessa förmågor då de antingen inte kan bevisas om de finns och det är inte de mest populära rollerna så ljugs det om en sådan är det mest för att det går och ingen kan bevisa motsatsen men det ger mest bara lite osäkerhet.

Inte intressanta att ljuga om:
- nattmordsförmågor, öppen miller, 5.6.7 [3 st] - Kommer ju rätt snabbt bli uppenbart om det inte stämmer

Ska jag sen ranka förmågorna efter hur troligt jag tror att det är att MU valt dom så ser det ut såhär:
- 5,6,1,2,9,11,12,14,15,8,7,10,3,4,13,16,17
Tar vi bort de oclaimade är dessa kvar:
- 9,12,14,15,8,7,10,3,4,13,16,17
Så om någon ljuger om sin förmåga skulle jag tro att det handlar om några av de första två kategorierna och någon av de fötrsta i den här ordningen. Utesluter jag mig själv så blir topp 3 på powerlistan: 9, 12, 15 (KK, Impetigo, Korpa)

Ska jag ranka dom tre efter vad jag sett i rundan så är de nog exakt i den ordningen. KK har jag inte spelat med förut men känslan från honom är inte att han har tillfört speciellt mycket i debatten, Impetigo har jag spelat med en gång och spellett en annan och det här liknar mer honom när han var DTF än när han var bybo. Tyckte hans bybo-spel var fläckfritt då. Det här är inte alls lika fläckfritt men å andra sidan var han inte lika pressat då vill jag minnas. Korpa har jag inte fått något grepp om, vare sig uppåt eller nedåt.

Nackdelen med att välja KK är att han inte har något drev mot sig just nu så jag kan inte riktigt motivera en sådan röst. Därför faller min röst på Impetigo så länge drevet inte styr om till KK.

Övriga som jag håller ett extra öga på:
Fjodorsenuba - Har attackerat mig från början, han kanske inte vill favorisera en IRL-vän och han vet att jag inte skulle ta illa upp av att han pekar på mig utan tar det snarare som en fjäder i hatten att han tycker jag är bra på sådana här typer av spel. Ska jag analysera hans spel så det mesta som stämmer överens om med hans vanligaste spelstil är väl att han ganska snabbt bildar sig en uppfattning och sen håller sig till den och snarare letar efter att bekräfta den än att dementera den.

Basse - Är inte sitt vanliga kaosiga högpostnings-Basse. Känns väldigt out of character. Kanske mycket IRL men det är också ett perfekt sätt att smyga undan som ulv.

Sidd- Försöker att inte tänka på honom som ulv bara för att han var ulv båda gångerna jag varit med men han agerar den här rundan precis som förra rundan när han var ulv, många inlägg, mycket pushande och en del felaktigheter, mycket brus. Kanske bara är hans spelstil men värt att kolla lite mer.

Folk som jag tycker spelar precis som vanligt:
Larsson - Tycker hans spelstil stämmer väldigt väl överens med de senaste spelen. Läser ofta lite slarvigt men kommer stundtals med bra analyser och tycker han fortsätter ha en vilja att hitta nya infallsvinklar, rätt lite brus

Rasmus - Han pushar några inlägg, försvinner ett tag, pushar några inlägg igen etc. Han verkar ha en förkärlek för att be just mig ranka alla andra och argumentera för varför. Vet inte riktigt varför men men.

Xyas - pratar bara när han har hittat något viktigt som ingen verkar prata om. Vågar satsa.

Empiricus - följer upp, hjälper till och allmänt försöker bidra. Kan inte säga att jag ser någon skillnad i spel från tidigare spel jag varit med.

Genesis - Ständigt bra analyser och mycket text, vänder åsikt när bra resonemang framförs men byter inte bara åsikt hur som helst. Stora väggar av text.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg men sammfattningsvis kan jag ge min ranking (från röd till grön):

- KK
- Impetigo
- Basse
- Sidd
- Korpa
- Fjodde
- Genesis
- Larsson
- Rasmus
- Xyas
- Empi
- Martin

Röst: Impetigo
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag går och lägger mig nu, kommer in igen någon kort stund mellan 05.30 och 07.00 och sedan kanske jag postar något via telefonen om det inte är körigt på IVA. Men, mina största misstänkta är Impetigo, Larsson och Martin.
Men jag tycker jag saknar Basenanjis språkliga flärd och gusto i poster i denna runda. Så jag placerar min röst där tills vidare
Röst: Basenanji
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag går och lägger mig nu, kommer in igen någon kort stund mellan 05.30 och 07.00 och sedan kanske jag postar något via telefonen om det inte är körigt på IVA. Men, mina största misstänkta är Impetigo, Larsson och Martin.
Men jag tycker jag saknar Basenanjis språkliga flärd och gusto i poster i denna runda. Så jag placerar min röst där tills vidare
Röst: Basenanji
Märkligt?
Först hetsar du bort mig från Basse och sen landar du där själv (med typ de argument jag har pån…?)
Men men…egentligen bara bra att vi då äntligen är lite på samma spår i alla fall😇
(Det här med deadline 12 en vardag mitt i jobb är väl sisådär för arbetsmoralen…)
Nattinatti allihopa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Det finns fler anledningar till att jag inte postar lika mycket som förut. Den viktigaste är att det inte ger byn något. Jag framstår bara som en vansinnig profet som försöker pracka på folk konstiga visioner om "hur spelet EGENTLIGEN fungerar".

En annan är att när jag inte dominerar på mitt klumpiga sätt så kommer andras tankar fram, vilket garanterat hjälper byn.

Sedan är jag inte lika bra som Genesis, Korpa och Empiricus på att analysera spelet. Jag har inte den där matematisk-logiska förmågan. Jag är mer känslomänniska och vill helst bedöma folk utifrån hur de agerar i spelet.

Så jag har inte så himla mycket att tillägga just nu.

Men! Jag har kollat in Impetigo poster och tycker att hans spel i kombination med att han ganska tydligt pratar om att värva medulvar känns tydligt rödande. Jag väljer att gå på det.

Sedan gnager det i mig att Vimes med mångårig erfarenhet förstås måste ha byggt in någon mekanik i spelet som innebär att massoutande inte enkelt lönar sig. Det strider mot all logik att Vimes skulle ha missat det.

Så vad kan vara problematiskt med massoutande? Tja, dels att ulvlaget ljuger och därför skapar brus. Just nu tycker jag att mycket talar för att det är så. Men det kan också vara så att ulvarna talar sanning och låter oss spekulera i lögner, vilket drar till sig uppmärksamhet och tid.

Jag är heller inte säker på att ulvarna måste vara så där beräknande som vi hela tiden tänker oss att de är. När jag var ulv med Sidd och Martin i Vimes båtspel kände jag ofta att det enda sättet att lura smarta spelare var att uppträda slumpartat och ologiskt. Då sprack ofta analyser som utgick från att ulvlaget väljer det mest rationella alternativet. Så kan det vara nu också. Lurar vi oss när vi utgår från att ulvlaget hela tiden gör rationella val?

Sedan är jag rädd för att LJSLarsson eller nån copycat vill göra om bra vaden att vinna som ensamulv, men det torde vara uteslutet, givet vad som kommit fram, eller hur?

Eller hur?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Det ser ju ut som att jag ryker i morgon. Jag hinner kanske kika in en stund på förmiddagen, troligtvis runt 11.35 så det blir inte tid för att vända några drev då.

Jag hinner inte läsa tillbaka men tror att det kan vara värt att fundera på vilka ulvar som hoppat på drevet mot mig, jag tror att det finns en eller två med tanke på hur hårt drevet slog ner.

Framför allt vill jag lyfta Sidd. Han hoppar på drevet sent när det var ett reellt alternativ att Larsson skulle ryka och hans officiella (!) motivering var en tillbakakaka (han röstade på mig framför Larsson för att jag röstat på honom😳. Detta var hela förklaringen). Jag vill påminna om att Sidd har en bekräftad historia av att tillbakaka som ulv.

Jag tycker Basse gör en liknande alibimotivering sent för att ligga med rösten på mig, men sen måste det påpekas att ingen har presenterat nåt särskilt solitt case: Jag grönade inte automatiskt xyas, jag var för långsam med outningen, jag blev för defensiv när jag fick allas röster på mig plötsligt… it’s all circumstancial. Så klart. Och det finns ju fler bland oss som gjort samma saker denna rundan men där det inte föranlett något drev.

Jag tror att det jag ryker på är att xyas är i det närmaste bekräftat grön och har bestämt sig för att jag är varulv. I hans nästan bekräftade grönhet läser man då omedvetet också in att han har rätt i sin anklagelse mot mig (man tänker lite xyas vs. Impetigo vilket ju är en falsk uppställning, båda är ju (nästan bekräftat) gröna.

Många upplyfter därför xyas anklagelser till (nästan bekräftade) sanningar och sen hoppar ett par ulvar på och nickar med entusiastiskt tills det blir en liten pöbel med hötjugor som sjunger ”det vi inte förstår kan vi inte tycka om!” Medan de tågar mot min ensamhetens fästning där jag vankar av och an i min sal, mumlandes ”det finns ingen paranoid siare…”

Så, i morgon vet ni i alla fall att Empiricus må vara naiv och galen, men han är i alla fall inte paranoid!

Ave atque vale!

PS. Rösta ut Sidd, Larsson, Basse, och om det fortfarande finns en ulv kvar så rösta ut martin3, teonorstuga eller vad han heter och sen kk. Segern i en liten ask!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Märkligt?
Först hetsar du bort mig från Basse och sen landar du där själv (med typ de argument jag har pån…?)
Ta och ta ställning ordentligt till de huvudsakliga dreven, är de något att ha?
Kom också med en färsk röst och några egna misstankar. Eller försvara din röst!
Du röstar just nu på Basse. Varför då? Kan du formulera upp något om varför Basse är skum (du har ju varit ulv tillsammans med honom så du borde kunna komma med någon åsikt.
Hur är det där att hetsa bort dig från Basse? :)

Also, klart min röst inte kommer bo på Basse nu såhär sista timmarna i rundan. Och då röstar jag just nu på LJSLarsson. Han har varit inne på att vi inte misstänker xyas nog och sedan inte riktigt kommit med i matchen och hans senaste post har varit om att han missat att Xyas outat väktare och sedan har han inte tagit vid där. Det känns lite uppgiven ulv som inte orkar spela ikapp efterdet. Och jag tycker lite om tanken att försöka hålla lite liv i två tåg mot varandra i form av Larsson mot Impetigo
Röst: LJSLarsson

Impetigo har 6 röster
(Fjodorsenuba, Xyas, Basenanji, RasmusL, Sidd, Martin3)
LJSLarsson har 5 röster (Konrad Konvalj, Korpa, Genesis, Impetigo, Empiricus)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag tror att det jag ryker på är att xyas är i det närmaste bekräftat grön
Men alltså, varför envisas du med ”i det närmaste” här? Jag är grön, det går inte att bestrida. Du måste hålla med om att det är ett lite underligt sätt att uttrycka sig under omständigheterna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Håhåjaja, nu drabbas jag av tvivel. Larsson vs Impetigo alltså? Hm.

Mina skäl att rösta ut Impetigo är rent ut sagt usla. De är som han säger indicier. Men i inlägg #14 så pratar han om att välja medulvar. Det gör också Empiricus i inlägg #57.

Är det kontroversiellt? Förmodligen inte. Däremot håller jag Xyas för grön och sålunda litar jag starkt på att Mäster Ulv INTE har valt att köpa möjligheten att välja ulv kompisar.

Vi har alltså ett slumpat ulvlag.

Därför sticker det ut att några spelare öppet resonerar om att - de som Mäster Ulv - skulle välja sina compadres. Vill de som ulvar få byn att tro att Mäster Ulv har valt sina medulvar?

Men vafan, det där är ju minst lika circumstantial som något annat. Och ganska vågat.

Och i så fall skulle Empiricus också kunna vara skum. (Jag kan ha missat någon annan pga forum-härdsmältan, sorry isf)

Nej, det här håller inte.

Är LJSLarsson en bättre röst i så fall? Tja, jag är ju alltid på hugget och vill syna honom. Jag var den som led mest av att han solofintade upp byn på läktaren och jag kan fortfarande känna ärren på mitt ego.

Larsson har varit ganska försiktig och diskret i spelet (precis som jag, nota bene). Det får mig att vilja rösta ut honom.

Men i förra spelet var han också tillbakadragen och grön som en irländsk gräsmatta. Inaktivitet är inte tillräckligt för att Larsson ska röstas ut anser jag. Dessutom gör han några småmissar som jag knappast kan tänka mig att en ulv - som förstås har koll på upplägget - fabricerar.

Nej, tillsvidare tar jag bort min röst och letar på annat håll. Empis uträkning om att någon som köpt en 2p-förmåga ljuger känns inspirerande att gå vidare med. Får titta lite närmare på folket i den ystra skaran.

RÖST: INGEN
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Därför sticker det ut att några spelare öppet resonerar om att - de som Mäster Ulv - skulle välja sina compadres. Vill de som ulvar få byn att tro att Mäster Ulv har valt sina medulvar?
Det skulle ju också kunna vara ett sätt att fiska efter väktaren, eftersom de vet att väktaren har info om att ulvlaget är slumpat. Pusha försiktigt för valt ulvlag och hoppas det blir en diskussion om det i vilket man kan gissa vem som är väktaren utifrån vem som säger emot.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Det skulle ju också kunna vara ett sätt att fiska efter väktaren, eftersom de vet att väktaren har info om att ulvlaget är slumpat. Pusha försiktigt för valt ulvlag och hoppas det blir en diskussion om det i vilket man kan gissa vem som är väktaren utifrån vem som säger emot.
Snart tänkt!
 
Top