WRNU Märkligt att det aldrig uppstått ett delforum för grafik, illustration och layout

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Antingen "Rollspelsmakar"-forumet, eller "Hjälp mig med en sak"-forumet.

Jag har uppfattat det som att de många forumiter som gör rollspelsprodukter är extremt kompetenta, d.v.s. de kan redan layouta.

Nu när jag tänker på det, kanske skulle det vara intressant att göra en poll och fråga var och hur folk på forumet lärt sig bli layout/grafik/illustrations-trollkarlar.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,153
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Jo minns galleri, men det är inte riktigt vad jag tänkte på. Utan diskussion kring det visuella, diskussion kring layout. … och just för att vi har så många kompetenta här är det underligt att det inte dykt upp ett dedikerat forum.

För forum är ju inte till för att enbart få hjälp, utan för att prata om det.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Fast att bryta ut ett underforum borde bara göras för att lösa ett problem. I detta fall problemet att ett annat forum drunknar i poster om grafik, illustration och layout. Tills dess är risken överhängande att man skapar ett dött forum där inget knappt diskuteras över huvud taget.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,153
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Som jag gissade, intresset är inte nog starkt/relevant/intressant (här) för att skapa ett eget forum för. Så de diskussionerna får dyka upp i trådar hos andra forum.

Gissar främst under makarforat. Det går det också, vi har ju inget skrivarforum heller.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det behövs verkligen inte fler underforum, snarare färre. Att diskutera bilderna och layouten i existerande rollspel går utmärkt att göra i Rollspels-forumet, och att diskutera hur man layoutar eller tecknar kan man göra i Rollspelsmakar-forumet.
 
Top