God45 said:Om en av raserna verkligen är baserade på folk från nord-afrika kommer jag aldrig böra slutet på det![]()
Ifall man inte baserar dom på myten av nordafrikaner under medeltiden, alltså personerna som var grymt duktiga på matte och arkitektur!

God45 said:Om en av raserna verkligen är baserade på folk från nord-afrika kommer jag aldrig böra slutet på det![]()

God45 said:Mina spelare gnällde en gång för att jag var racistisk not orker. Orker! Du kan inte vara racistisk mot orker! Men gnällde gjorde de.
Bassejr said:God45 said:Mina spelare gnällde en gång för att jag var racistisk not orker. Orker! Du kan inte vara racistisk mot orker! Men gnällde gjorde de.
vi har snackat hom det här förr. intressant ämne.

Bassejr said:God45 said:Mina spelare gnällde en gång för att jag var racistisk not orker. Orker! Du kan inte vara racistisk mot orker! Men gnällde gjorde de.
Troberg said:Bassejr said:God45 said:Mina spelare gnällde en gång för att jag var racistisk not orker. Orker! Du kan inte vara racistisk mot orker! Men gnällde gjorde de.
Jo, fast egentligen så handlar det inte om att man är rasistisk mot orcher, utan att man genom att göra orcher till en genomgående badguy-ras och dessutom ge dem visuellt identifierande egenskaper som en grupp av verkliga människor så har man varit rasistisk mot dessa människor.
Edit: Jag stavar som en mördarsnigel på LSD...

Wilhelmina said:Att kunna röra vid silver som en specialförmåga är ju jättehäftigt, silver känns också bättre som anti-magisk metall än D&D's bly.
En annan idé till listan: Bara människor kan spela musik och sjunga.
Men människor kan vara bäst på att sjunga, det funkar rätt bra med Människor som fantasy världens Vegas iden som vi hade i den här tråden 
Max Raven said:Order of the Stick kanske?
God45 said:Max Raven said:Order of the Stick kanske?
Jag minns att de har ett skämt om silver/cold steel när Haley skjuter Sabine. Har de ett skämt om bly jag har glömt?
Skapade jag ett fantasyrollspel skulle jag nog betona den enda egenskap de kan sägas äga rent objektivt i en fantasysetting: deras verklighet. Det vill säga, jag skulle betona hur prosaiska, hur vanliga, hur smutsiga, hur småsinta de är. De är människorna, och deras roll är att vara just precis mänskliga -- att stå i kontrast till de andra fantasyvarelsernas sagoskimmer.
Ymir said:Jag skulle byggt vidare på Tolkiens ursprungliga grej, helt sonika, dvs:
Människor är dödliga. Detta var skaparens gåva till dem, men The Dark Lord fyllde deras hjärtan med dödsångest när han korrumperade världen, så nu eftersträvar människorna med hela sitt väsen att inte dö, och kan bli fullständigt galna av hybris om de upplever sig ha odödlighet inom räckhåll.
Det är ett rätt bra koncept, really, det hade bara behövt renodlas lite.
Nån längre ned i tråden hade idén 'människor drömmer', det var också väldigt koolt.