Nekromanti Män och kvinnor delar inte på samma kaka! :)

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag skulle gilla om du lade till lite länkar på bloggen. Till liknande skribenter som du gillar, eller något. Det är alltid bra att få tips på vidare läsning.

Jag tycker att du skriver bra och nästan så jag fattar vad du menar. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
slanfan said:
Jag skulle gilla om du lade till lite länkar på bloggen. Till liknande skribenter som du gillar, eller något. Det är alltid bra att få tips på vidare läsning.

Jag tycker att du skriver bra och nästan så jag fattar vad du menar. :gremsmile:
Ska tänka på det. :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Det är en bra poäng att jämställdhet inte är ett nollsummespel. De som invänder ”män blir också diskriminerade!” i en debatt verkar oftast vilja tysta hela diskussionen och/eller framställa jämställdhet som ett särintresse och inte något som alla skulle tjäna på. Debattformatet brukar i regel gynna den sortens inställning.

Identiteten som kvinna eller man är å andra sidan i mycket byggd på jämförelse med det andra könet. I det perspektivet kan det faktiskt handla om ett nollsummespel. I min mansbild kanske ingår att jag ska vara starkare än kvinnor, att jag ska vara familjens överhuvud, att jag ska tjäna mer och så vidare. Då kan varje steg mot ett mer jämställt samhälle ses som ett angrepp mot min manlighet. Och den aspekten är nog viktigare än om exempelvis en lönehöjning för kvinnor skulle påverka min lön i absoluta tal.

Jag tycker för övrigt att:
Hur ofta stöter vi inte på orden (något förenklat) ”män blir också diskriminerade!” när en feminist framför idéer om orättvisor gentemot kvinnor.
hade varit en bra inledning till inlägget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Jag tycker för övrigt att:
Hur ofta stöter vi inte på orden (något förenklat) ”män blir också diskriminerade!” när en feminist framför idéer om orättvisor gentemot kvinnor.
hade varit en bra inledning till inlägget.
Jag funderade rätt länge på hur kompositionen av inlägget blev till slut. Jag tror du kan ha rätt, för slutresultatet känns inte som det fångar läsaren direkt, va? Med den inledningen hade den gjort det.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Recca said:
Hörrni! Svara på min blogg istället. :gremsmile:
Jag gjorde det, men när kommentaren fortfarande "inväntar granskning" efter ett dygn, så känns det lättare att snacka här. :gremwink:

Inte för att det var någon djup kommentar...

Recca said:
Jag funderade rätt länge på hur kompositionen av inlägget blev till slut. Jag tror du kan ha rätt, för slutresultatet känns inte som det fångar läsaren direkt, va?
Mja, det tar några genomläsningar att komma in i diskussionen eftersom du börjar in media res, så att säga.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bolongo said:
Recca said:
Hörrni! Svara på min blogg istället. :gremsmile:
Jag gjorde det, men när kommentaren fortfarande "inväntar granskning" efter ett dygn, så känns det lättare att snacka här. :gremwink:

Inte för att det var någon djup kommentar...
Ouch. Det beror på att du inte har ett login där, tror jag. För det är andra som kan posta utan att bli granskade först.

Recca said:
Jag funderade rätt länge på hur kompositionen av inlägget blev till slut. Jag tror du kan ha rätt, för slutresultatet känns inte som det fångar läsaren direkt, va?
Mja, det tar några genomläsningar att komma in i diskussionen eftersom du börjar in media res, så att säga.
in media what now?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har redigerat första stycket för att göra det lite mer infångande och spännande, hoppas jag. Knyter an mer till rubriken t.ex. och det borde inte kännas som att man hamnar mitt i en diskussion direkt.

Det är faktiskt "mitt i en diskussion direkt". De flesta av mina blogginlägg handlar om att jag börjar skriva ett svar i en diskussion nånstans, sen inser jag att jag har lagt ner lite mycket tid här på inlägget så då tar jag och flyttar det till bloggen och lägger ner ännu mer tid på det.
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Ouch. Det beror på att du inte har ett login där, tror jag. För det är andra som kan posta utan att bli granskade först.
Tips är att logga in med FB, twitter etc, för då behöver man ju inte regga sig och shit. Går snorfort och man behöver inte vänta på granskning.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Zimith said:
Tips är att logga in med FB, twitter etc, för då behöver man ju inte regga sig och shit. Går snorfort och man behöver inte vänta på granskning.
Buttersmurfen tycker inte om FB, Twitter, etc...
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Zimith said:
Ouch. Det beror på att du inte har ett login där, tror jag. För det är andra som kan posta utan att bli granskade först.
Tips är att logga in med FB, twitter etc, för då behöver man ju inte regga sig och shit. Går snorfort och man behöver inte vänta på granskning.
Jag var inloggad på Wordpress. Tänkte det skulle räcka eftersom det är en WP-blogg...
 
Top