Nekromanti Mäktigt vapen!!!

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Vad är det mäktigaste, tuffaste, coolaste och mest intresant vapen din RP har haft i sin ägo?

Ett bland dom mest intresanta vapen min Drakmagiker har är två stycken Arion enhandssvärd, som är mästersmidda i Galvorn. Jag fick dom av en drake som jag en gång räddade från en grupp Drakdödare. Förutom att dom e Magiska med SKYDD E2 och FÖRTROLLA VAPEN E2, så har dom ett ruskit högt BV, mina små älsklingar...
VAD ÄR DITT???

Respektera Alla
Frukta Ingen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mitt mäktigaste vapen är ett drakbane-yxa. Den gör ger 1t10+6, sen så gör den dubbelt upp mot drakar. Brytvärdet finns inte........ Sen att den lyser när det finn orcher i närheten gör väll ingen ledsen heller....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
det mäktgiaste jag haft var ett strids gissel, som hette nattljus...
...den lyste som en fackla(lite jobbigt ibland), gav 1t10+4 i skada och kunde framkalla virvelstorm eller vindsköld (eller va fan besvärjelsen heter)...
....rätt skönt vapen...


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Mitt mäktigaste vapen måste varit ett runbeklätt tvåhanssvärd vid namn Dorins hjärta med en klinga som brann, om en demon kom inom 100 meter och orsakade 2t10 + 2t6 +2 mot demoner annars 2t10+2.
Vägde ingenting och hade ett brytvärde på 39.

.... helt ok men rpn är död *snyft*

- The crest of the black lion -
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
En trädstam, en kaktus och två lårben från ett animerat skelett.

Inte så mäktigt fysiskt, men mäkta roligt vid tillfället.
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
tja ni, nmi verkar ju ha haft ganska övermäktiga vapen, för mig e det väl ett kortsvärd =)

Om inte det bästa som finns, det bästa jag har spelat, Drakar och Demoner expert!

/Tusse-san
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,537
Location
Helsingborg
"<EM>Dolken Demens såklart! Eller vad den hette...</EM>"
Så länge jag kan minnas har jag haft minnesförlust?

Det coolaste vapnet jag hade var en svart +2 slunga (Förtrolla vapen E2).
Bland det fetaste var nog den nyckfulla djävulsyxan som gav 2T20 i skada.

/[color:green]Han</font color=green> gillade Demens men aldrig spelat Svavelvinter med någon (dock läst det)
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
Jag gjorde en ganska så komplicerad världen en gång, med 9 dimensioner... iaf så hittade mina RP en stav som man flyttade föremål i dessa dimensioner med... rent regelmässigt fungerade det så att man flyttade ett föremål (form av teleport (Eff.X) ) och ställde det någonannanstans fast då med osynlighet (Eff.X) på. Kvar stod en illusion (Eff.X) på det ställe som föremålet stod innan.

not. givetvis fick de inte behålla staven i allt förmånga äventyr...
:)
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
det mäktigaste vapnet jag haft?
tja.. det måste vara den lilla dolken i mithrill som dödade en drake med 1 hugg... (någon osalig magiker fick för sig att den skulle finnas i hjärt trakterna av besten..)
har inte stött på något annat m vapen.. då uppfinningarnas moder är långt bättre än det farligaste vapen. (vad e vapen om inte verktyg? det är den som använder vapnet som spelar någon roll!)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 

Power-Fredrik

Veteran
Joined
22 Jan 2001
Messages
17
Location
Göteborg
Är det inte trakigt att ha ett så mäcktigt vapen att ingen kan döda en..... fast vad vet jag, jag har ju aldrig haft ett. Så jag kanske inte skall uttala mig.

Erare humanum est
 
Top