Oki. Nu ska vi skryta i hundra åttio här..
Jag säger bara Rese Tveskägg.
Jag började spela Rese som en vanlig karaktär. Den enda skillnaden var att han fått skicklig och därför hade 18 i sin simpla stridskonst...därefter så har det hänt lite
..
Detta har rese bland annat gjort..
Varit i Mitheraskogen och kämpat mot skuggfolk (tror jag).
Fått sitt kraggsvärd som gick sönder under striden återsmitt av det väldiga skogstrollet Yag.
jag vet inte var det är för speciellt med svärdet men nåt är det alltid.
Övertalat en Grupp tiraker som skulle döda oss att inte göra det utan iställa hjälpa honom att storma Utmarks härskare Moroga.
Dödat Gohlbrandh i ett stick,(190 i skadeverkan lungträff),
Övertalat Kumbanigash att förråda Moroga.
Dödat Moraga i en strid mot ett par licher? eller häxmästare..
kommit 2:a i svärdsspelen.
Fått en Magisk drakrustning av alverna som de gjort åt honom av skinnet från gohlbrandh som de laddat med en jävla massa magi.
Fått ett protesöga av Belkor Gulik som var laddat med lite bra saker.
Slitit huvudet av Grokk härjaren när han "blev" Siron (reinkarnation) efter att han utgett sig för att vara siron när Grokk hotade honom med att skicka honom till sin gud som en lemlestad man...
fiskat lindorm med ko och ankare och kedjor (gick dåligt)
slagit lindorm medvetslös i ett hugg tillsammans med sin vän som också utdelade ett hugg.
Fått ett par byxor i lindormskinn av Nekkma andeblidare..
Blivigt iväg skickad för att stoppa mörket..
lite attribut nu då..
STY 20, TÅL 20. RÖR 15, PER 11, PSY 14, VIL 16, BIL 12, SYN 6, HÖR 7.
De sista två pga ett utslaget öga respektive en högtskrikande drake.
Råstark och Armstark. Och läkekött.
Nu det värsta - Björnens Vrede, simpel kraggisk stridskonst, utökad med bl a Kasta vapen... Värdet är 28... 28. Spelledar-Hjalle hälsar att Rese är ett sabla svin. 28!? Bah. (Men vi håller en hög nivå på kampanjen och det är rätt mycket epik, och määähäktiga spelledarpersoner).
Det roliga med karaktären är att den är framspelad till det skick den är i nu - den började som en simpel kraggisk barbarkrigare...
(PS - Rese är jättebarnslig också. Kastar snöbollar i Mitheraskogen och bygger sandslott i Tarkas)
-Rese Tveskägg, bra.