Nekromanti Mäktig magi

Tark Arak

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
41
Location
Göteborg
Det verkar finnas inte så få människor som klagar över att man inte kan utföra ordentligt, himlastormande, supermäktig magi i Eon. För deras skull har jag sammanställt en liten lista med möjliga metoder för att uppnå övermäktiga effekter.

1. Kongelerade filament
Vid det här laget har säkert de flesta insett att man genom att ersätta en alstring med konglerat, kan få ganska mäktiga effekter då ett extra filament kan minska svårigheten för besvärjelse.

Den rasande eldstormen [3]
Även känd som: Det flammande infernot.
Färdigheter: Alstra pyrotropi (Ob99T6*), Transformering (Ob1T6**), Besvärjelse (Ob1T6),
Besvärjelse (Ob1T6),
Tidsåtgång: Två rundor.
Räckvidd: 120 meter.
Varaktighet: Två minuter.
*Ersätts förslagsvis med 99 pyrotropiska konglerat. ** Transformering av tre pyrotropiska filament till ataxatropi.

Besvärjelsen skapar en kupol av eld med en radie av åttio meter. Centrum måste vara inom 120 meter ifrån kastaren. Allt inom radien får Ob3T6 i trauma och ob1T6 i smärta per runda, antändningsvärdet är 8. En användbar formel vid belägringar.

Nu säger ni förstås att ingen har råd med 99 kongelerade filament. Det blir ju 99000 silver. Sant, knepet är att tillverka dem själv. Men en tredje magnitudens alkemisk process är ju svindyr! Icke alls, vad är det som kostar? Ingredienser, vad händer om en ingrediens fattas? +Ob1T6 i svårighet, saknas alla tre ingredienserna blir det +Ob3T6 hur klarar man av det? Lätt skaffa ett medelstort eller större laboratorium så klarar man svårigheten. Allt man behöver betala är assistenternas löner. Det behövs i och för sig flera månaders förberedelser för en ensam alkemist men sedan kan han hör ett mycket lågt pris bränna ut en hel borg. Jag räknade lite på saken och kom fram till att 100 kongelerade filament inte behöver kosta mer än 10000 silver om du tillvärkar dem själv och det förutsätter att du använder mycket välavlönade assistenter.

2. Ritualer
Det finns bara en sak som begränsar hur länge man kan hålla på med en ritual, utmatning, svält och törst, det löser du enkelt med följande magiska föremål.

Ritual ring [3]

Klass: Demoniskt aggregat 15
Svårighet: Ob3T6
Varaktighet: Omedelbar
Aktiveringsvillkor: Alltid på
Funktion: Ringen helar varje runda Ob1T6 trauma och utmattning.

Sådär ja nu har du inga problem med utmattning. Det kan vara en bra idé att skaffa något som fixar smärta också, SL kan få för sig att det gör ont att inte äta eller dricka på nått år.

Resan till månen. [14]
Även känd som: Emigrera.
Färdigheter: Alstra ataxatropi (Ob2t6) Ritual (Ob2T6)
Tidsåtgång: 8192 timmar
Räckvidd: Personlig.
Varaktighet: Momentan.
Teleporterar kastaren till en plats han ser eller har besökt tidigare på maximalt 10,000,000,000 kilometers. avstånd.

Det går att göra ritualen bra mycket mäktigare om man alstrar flera gånger och/eller lägger till lite konglerat.

3. Magiska förmål
Det finns ingen begränsning för hur många matriser man kan instalera i ett föremål föreställ dig tio matriser med en gemensam aktivator som vardera skickar ut en andra magnitudens blixt, med var sin generator som kraftkälla. Det behöver inte bli så dyrt om man struntar i ingredienserna.

Det var allt, jag hoppas att ingen spelare ser det här.

TF


Arv och miljö.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag vet inte varför, men jag tror att jag skulle förhindra mina spelare för att använda sådan magi... /images/icons/wink.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Ja, lite magistormar på rätt ställe borde ta hand om det...
/images/icons/smile.gif
Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Jag är lite osäker men krävs det inte att man har minst en av ingredienserna till en alkemisk process? I sånna fall blir det iaf lite,lite dyrare att göra magiska artefakter...
I övrigt måste jag bara hålla med, jag utformade själv ett domedagsvapen en gång som skapade en mycket kraftig jordbävning samtidigt som det blev solförmörkelse inom 1 km. Jag använde den aldrig men det var ganska avskräckande bara att låta en SLP ha en sånn sak...

//Exarch
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Hur kan du få "Den rasande eldstormen" till magnitud 3? Effekterna använder ju en hel del fler filament än tre, eller hur?

- Antonio
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
Om du nu ska vara sån.

på tal om saker som spelaren inte bör se så pröva det här.
en generator grad två kan alstra två filament per runda
många fomler varar i en minut
med en och samma generator skulle man rent koboldiskt kunna hålla i gång up till 15 olika generatorer

svärdet sixten

runda 1 skärpa + ob 2t6 varar 15 rundor
runda 2 eld + ob 2t6 varar 15 rundor
runda 3 läka trauma ob 2t6
runda 4 läka smärta ob 2t6
runda 5 värma metall + ob 2t6 varar 15 rundor
osv
osv



med en serie rätt formulerade aktivatorer (ungefär som if satser i programering) kan man nog få svärdet sixten att läka vid behov samt hålla igång alla FåSvärdetAttGöraMeraSkadaFormler som du kan tänka på samtidigt som det håller igång en bunnt skyddsformler.


Tearlach- som absolut INTE tänker bygga det!
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Isf måste man ha en mängd transformatorer
eftersom en generator alstrar daimotropi

/Wolfes
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Det hade varit tjorvigt att konstruera. Men det är ett "kryphål" i magireglerna som man kan nyttja till en cool artefakt.
*pekar på Archer /images/icons/tongue.gif* (skämt /images/icons/wink.gif)

som är upptagen med att lugna sin skrikande SL.

Skriker eran SL? Slå han i skallen med ett slagträ /images/icons/laugh.gif *hihihihi* *förstår inte meningen med att skrika när man tala harmoniskt som en lugn kvittrande liten alv - det är mer civiliserat*


"hmm... *tittar på klockan* *ska begränsa mitt OF-spelande i framtiden*"


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Daimotropi? varför i all världen då? teotropi är ju så mycket toligare! det är bara att ta reda på en guds sanna namn och peta in han i ett föremål sen så har man en sjuhelsikes massa teotropi till sitt förfogande... man kan göra samma sak med andar... Nej tro mig ska man ha en generator så ska det vara daak.../images/icons/smile.gif
(finns det något som säger att en generator måste vara en demon?)

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
finns det något som säger att en generator måste vara en demon?

Japp /images/icons/wink.gif


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Jaså? vad då för någiting?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
I Mystik & Magi. Ids inte hämta boken nu... men det står där vet jag...


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Äsch! inte då, du måste hålla med om att stänga in en gud eller ande är mycket fräkare än att stänga in en löjlig demon... tänk så mycket kul man skulle kunna ha en gud till, en roligt stor magnitud blixt vore inte dumt... undra vilken magnitud daak ligger på... /images/icons/smile.gif

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Att stänga in en ande, okej - det kallas familiarus (om jag inte minns helt fel...).
Men en GUD?!?!?!?


[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 
G

Guest

Guest
Den som vill bli fin får lida pin! tänk på belöningen... mmm en blixt med samma magnitud som daak... är det bara jag som tycker om ideén?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
Top