[MÖRK BORG] Belöning - lämplig summa?

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Joined
4 Dec 2010
Messages
7,771
Är nästan färdig med mitt icke officiella äventyr till Mörk Borg. Jag är bara lite osäker på hur stor summa pengar rollpersonerna bör bli belönade med? Hur stora belöningar kör ni med?
 
Belöning? Är du säker på att äventyret är till Mörk Borg?

;-)
I know I know! Just detta äventyr kräver guldmynt i belöning. Alla är varmt välkomna att kritisera äventyret gör att det inte passar till Mörk Borg sen när det är färdigt 🙂
 
I know I know! Just detta äventyr kräver guldmynt i belöning. Alla är varmt välkomna att kritisera äventyret gör att det inte passar till Mörk Borg sen när det är färdigt 🙂
Vad är det för belöning du är ute efter? Är det ett "bounty" på att göra något? Typ en gråhårig gubbe i varhuset som erbjuder dem X gm om de Y?
Eller är det som samlade skatter de hittar när de tar skydd från en svavelstorm i ett gammalt torn?
 
Vad är det för belöning du är ute efter? Är det ett "bounty" på att göra något? Typ en gråhårig gubbe i varhuset som erbjuder dem X gm om de Y?
Eller är det som samlade skatter de hittar när de tar skydd från en svavelstorm i ett gammalt torn?
Det är en bounty från ett fanatiskt religiöst sällskap som belöning för att rollpersonerna spårar upp en häxa åt dem
 
"Ett väl utfört äventyr ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
- Karl-Bertil Jonsson, level 1 byråkrat


Allvarligt talat - är det inte mer tematiskt med att det religiösa sällskapet erbjuder dem syndernas förlåtelse, fri tillgång till nattvardsvinet, eller något annat som känns mer religiöst?
 
1x Startkapital - Uppdrag med låg risk.
3x Startkapital - Uppdrag om medelhög risk. Någon kan bli skadad, i värsta fall kommer inte alla tillbaka. Men det borde gå bra om vi bara är försiktiga.
5x Startkapital - Uppdrag med hög risk. Tufft uppdrag, någon av mina kamrater kanske går åt, men jag klarar mig säkert, jag är ju försiktig.
10x Startkapital - Uppdrag med extrem risk, nu är vi i trakterna med folk som går på kasino och satsar allt de äger på rött.

Hur beskriver kultisterna uppdragets svårighet?
 
Allvarligt talat - är det inte mer tematiskt med att det religiösa sällskapet erbjuder dem syndernas förlåtelse, fri tillgång till nattvardsvinet, eller något annat som känns mer religiöst?
Jag tänker bara att rollpersoner som har yrke "Slusk skapad i dike" och "Brigadör med huggtänder" kanske inte är så jätteväldans gudfruktiga.
 
1x Startkapital - Uppdrag med låg risk.
3x Startkapital - Uppdrag om medelhög risk. Någon kan bli skadad, i värsta fall kommer inte alla tillbaka. Men det borde gå bra om vi bara är försiktiga.
5x Startkapital - Uppdrag med hög risk. Tufft uppdrag, någon av mina kamrater kanske går åt, men jag klarar mig säkert, jag är ju försiktig.
10x Startkapital - Uppdrag med extrem risk, nu är vi i trakterna med folk som går på kasino och satsar allt de äger på rött.

Hur beskriver kultisterna uppdragets svårighet?
Ah, bra tabell! Jag skulle nog säga att uppdragets svårighet ligger kring 3x Startkapital. Det är mest ett undersökande äventyr, men det är ändå en häxa som rollpersonerna letar efter, så då kan ju mycket gå fel.
 
Om rollpersonerna varit i kontakt med en häxa är väl de befläckade och bör få samma behandling som häxan?
 
Om rollpersonerna varit i kontakt med en häxa är väl de befläckade och bör få samma behandling som häxan?
Hehe, nu när du säger det så! Mörk Borg slutar väl sällan bra för rollpersonerna.
 
Den odöda springaren Snoddas som inte bara troget bär på sin mästare utan även på en särskilt smittsam spetälska!
 
Back
Top