Gäddwallenbergare.
För ett tag sedan gjorde jag det här, och för att förflytta mig själv tillbaka till barndomen köpte jag Blå Bands pulverbea. Herregud så gott det är. Den perfekta fredagsmaten.Alltså, pommes, lövbiff, bearnaisesås.
Det låter kanon. Antar att man får bena gädda halva dagen?
Bœuf Bourguignon är enkelt men tar tid, så jag vet inte om det platsar. Man behöver inte larva sig med vad man kör för vin, så länge det är torrt eller halvtorrt.
Har ni tillgång till någon asiatisk butik så rekommenderar jag hot pot.Jag och frugan vill bjuda våra ungdomar (19, 18, 17, 15, 12) på någon trevlig mat som känns lite lyxigare nu på fredag. De har... en vid och diversifierad palett vad gäller saker de inte gillar. En gillar inte pasta, flera gillar inte kött och skär bort två tredjedelar av det mesta, ingen gillar ris, ... Men skit samma egentligen, den delen är mest gnäll för att ni skall se hur utmanande mitt liv är.
Har någon något förslag på mat som känns lyxigt eller speciellt? Något som sticker ut från det vanliga, som har den där lätta auran av guldkant?
Grava oxfilét då. Eller hjortfilét om ni vågar. Med nobissås.trots att de är jättegoda, en eller ett par nivåer under det som jag tror vi letar efter
Att flambera vad som helst är lyxigt.ett par nivåer under det som jag tror vi letar efter