Nekromanti lyfali

oscis

Veteran
Joined
12 Dec 2002
Messages
11
Location
Gbg
varför är Lyfali svärdet så satans dyrt? Jag föredrar storsvärdet(om man har en stark rp altså.)
 

Drakväktaren

Veteran
Joined
30 Nov 2002
Messages
15
Location
siockholm
Kanske därför att alverna gör det av alv glas som jag tror är rätt dyrt och så är det bara sanari som kan göra det.
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Bara ett fåtal (sanari) vet hur man smider dem och det är (minst) tre olika "yrkesgrupper" som smider det. Svärden är ju dessutom mer eller mindre konstverk.. Som om inte det vore nog så består de av alvglas, som inte är direkt billigt.

Detta i kombination med att de har rykte om sig att vara ett sju-djävla-svärd gör att man kan ta ut ganska höga priser.
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Re: lyfali [OT]

...så till vida att du inte har en grinig SL (läs: jag) som kräver en dj*vla bra förklaring till vart du fick tag på det. "Jag slog ner en alv" duger inte på långa vägar...
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: lyfali [OT]

Så sant... men det är ingen i min spelgrupp som vill ha det så jag har ännu inte råkat ut för det problemet :gremwink:
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Jo men lyfali är ett svärd som typ bara används i krig anars är det som en prydnad... så det blir nog ganska svårt att förklar vart man hade fått det i från...
 

Jimmy_SL

Warrior
Joined
21 Dec 2002
Messages
243
Location
Dalarna; Säter
Det tillverkas av alvglas, och smids endast av Sanari. Svärdet smids enbart för strid, om man inte är i strid har man det som en utsmyckning i hemmet. En alv som skulle gå omkring med ett Lyfali skulle ses av andra alver (kanske dvärgar) att han förklarade krig mot dem...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Godkänd förklaring?

Jag övertygade min SL genom att ge honom en tre-sidig bakgrundshistoria om hur min cirefaliska vapenmästare hade både ett Carwelan och ett Lyfali. Den historien var så gripande så jag fick dem utan att använda ett enda X-val. ,-)

Undantag finns alltid. Och nej, jag tror inte min rollperson använde lyfalin i strid en enda gång. =)
 

ejectXreject

Veteran
Joined
19 Nov 2002
Messages
67
Location
Katrineholm, Södermanland.
Re: Godkänd förklaring?

Jag bryr mig inte så mycket om ifall spelare kan skriva tre sidor långa bakgrundshistorier, jag nöjer mig med att den är gripande :gremcool: Kvalité före kvantitet så att säga..

Givetvis finns det undantag. Men mina spelare är av den lite latare sorten, så de orkar inte hitta på allt för invecklade historier. Tills den dagen de lyckas komma på någon riktigt fräck historia så får det vara. Att det står i regelboken att man kan få tag på konstiga vapen till höger och vänster utan någon förklaring räcker inte för mig.. :gremsmile:
 
Top