Nekromanti *lycklig* + lite annat

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Tjoho!! ett D&D-forum, det var på tiden :)

Såhär helt apropå - finns det fler än jag här som sörjer att Planescape är nedlagt? Jag har jagat runt som en dåre för att få tag på allt som är utgivet till denna fullkomligt underbara värld, men det är svårt att få tag på´t numera :-(

/Tobbelobbe
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Är planescape nedlagt??? Faan då!

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Jo minsann, det var ju ett ganska bra tag sen det gick i graven, och det kommer enligt Wizards of the Coast inte att ges ut igen :-(

/Tobbelobbe - Planescape är TSR's gåva till mänskligheten
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Nej, jag är lycklig för att det är nedlagt eftersom då först har jag råd att skaffa allt till det ;)

Apropå Manual of the Planes som nämndes nedan. det är mer än ett rykte men Planescape kommer att användas som ett exempel på världsbild i det, snarare än någon officiell verison. Av någon anledning kommer WotC att låta olika världar ha olika syn på världsbilden istället för 2nd editions samlade sådan. Detta år ytterliggare en av många flörtar med 1st edition.

Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sanningen om världarna...

Okej så här är det:

precis som Daniel Säger så är Manual of the Planes mer än ett rykte. Den ska komma helt enkelt, det som inte är bekräftat av WOTC är NÄR... Alltså kan den komma om 20 år, vem vet...

Den kommer innehålla beskrivningar och tips på hur man skapar ett multiversum, som exempel kommer de ta upp Planescape settingen...

Tyvärr... Däremot kommer det släppas flera äventyr som helt klart har kopplingar till det "riktiga" multiversum... A paladin in Hell är ett av dem...

Sen kommer Sereg och påstår att det bara är FR och Greyhawk som är de världar som ska släppas.. tsss.. inte då..

Grayhawk är den första som kommer, i Juni kommer FR... Sen kommer Ravenloft tillbaka, dock kallas det för Ravenloft d20 så om det verkligen är officiellt vet jag inte, men det är ju en gammal värld som släpps igen...

Dessutom har WOTC köpt en värld som tidigare skulle släptts av nått annat företag Kingdoms of Kalamar heter den..

Mer än så? ingen aning faktiskt..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Sanningen om världarna...

Alla nya äventyr mommer vara antingen generella (med minimal Greyhawk anknytning här och var), Forgotten Realms eller Living Greyhawk, om man räknar de äventyr som WotC och RPGA kommer att stå för.

Ravenloft släpps av White Wolf, och kommer arbetas på av Arthaus som bidrar med annat WW material.

Kingdom of Kalamar ges ut av Kenzer och Co. Och vad de har som inte de flesta andra d20tillbehören har är en officiell Dungeons & Dragonslicens.

Manual of the Planes släpps troligtvis under 2002 om jag minns Jim butler (WotC anställd) rätt.


Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sanningen om världarna...

Alla nya äventyr mommer vara antingen generella (med minimal Greyhawk anknytning här och var), Forgotten Realms eller Living Greyhawk, om man räknar de äventyr som WotC och RPGA kommer att stå för.

Nja.. generella.. det beror väl på hår hurt man drar linjer... Äventyret A paladin in hell handlar om jag har fattat det rätt om en paladins korståg i Baator... Om det är det verkligen generellt? egentligen...

Antagligen kommer inte Baator att nämnas vid namn då paladinen bara är en prime och tror detr är helvetet han hamnar i... Men det spelar ju inte så stor roll

Är det WW som släpper Ravenloft? Spännande...

Dragonlance då?

chrull


.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Sanningen om världarna...

A paladin in hell är ett äventyr som varit ute ett tag och det släpptes som ett generellt äventyr även om just det borde varit Planescape. Men grejen med Planescape är ju att det är nedlagt och därför blir äventyr som tidigare var menat till just det ett generellt dito instället. Sen anser jag nog att Planescape inte är Planescape utan den attityd som själva settingen i sig bringade. Om man läser första Manual of the Planes så känns det inte speciellt Planescape.

Dragonlance är nedlagt som spelvärld tills vidare, senast jag hörde väntade de på att Weis & hickman ska bli klara med senaste romanserien innan de bestämmer något. men göra sig av med den direkt (som med WW och Ravenloft) ville de inte då Hickman kommit med ett sådant förslag men fått nej.

Daniel "Warduke" Schenström
 
Top