Nekromanti Lycka är...

...en varm sjöko.

(Poäng till den som förklarar internskämtet för resten av läsarkretsen.)

Dewil, utan sjöko men plasthusse åt stor pratglad katt

Ooooh, spinnande katt i knät och en filt, en kopp varm choklad och en god bok en tegnig dag... det vore något det.
Men okej då.

Storuggla, kannibalchock

Nej nej, det skall inte vara för mycket av det goda.
Och tänk om du skulle spilla choklad på katten som vältar boken som gör att du måste flytta filten för att hämta den (och så slutar det regna)!

...en vinterkväll framför en brasa, under en filt med trevligt sällskap.

- Jocke, drömmer om vinterkvällar.

Folk på detta forumet gillar filtar.

Inte konstigt då det är varma och mjuka och så men i alla fall!

Filtar is the shit! Alltså de förhöjer en upplevelse. Hur skulle det vara att sitta framför en brasa utan en filt?

- Jocke, känner sig inte särskillt djup.

Vaddå filtar is the shit?
Filtar it the win!

Men jag kan vare sig filtar är shit eller win inte tänka mig en brasa utan filt.

... att bli väckt av en liten dotter som pussar mig på kinden och säger "Pappa, jag älskar dig."

Stora paket med en tydlig adresslapp till en själv, precis innan man börjar bråka med pakettejpen, gräva igenom skumplasten och packa upp innehållet.

… en varm puffra. (NT)

NT = Nynazistiska Tandtroll

...ett väl avslutat arbete - på jobbet en releasad manual, hemma en färdig-färglagd Birger-stripp eller en äntligen uppdaterad websida - som man har joxat med under lång tid.

Ibland är det att se sin fru ligga och sussa tryggt i sängen; motsvarar väl den spinnande katten, antar jag.

Salvador Dali sa att lycka är när brevbäraren kommer med kopiösa mängder checkar, fast det har jag ingen större erfarenhet av. (-:

--
Åke

word [nt]

NT = 'Nuff said Turken

//erik. känner sig lite sliten på ett vemodigt sätt

Back