Presentation Lurkat ett tag, postat litegrann

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Hej! Jag har varit medlem på forumet ett tag och hunnit posta en del, men inte presenterat mig. Jag heter Simon, är 39 år gammal och bor i Båstad. När jag var liten spelade jag lite rollspel, men under tonåren läste jag sönder mina rollspelsböcker i väntan på att hitta någon att spela med i den lilla norrbottniska håla jag bodde i. Sedan la jag hobbyn på hyllan, men slutade aldrig tänka på den, och våren 2020, när covid-19 kom, insåg jag att man kunde spela rollspel online, så jag hittade mig en grupp att spela med, och vi har lirat sen dess! Jag spelleder även för några kollegor på jobbet, försöker få mina barn att intressera sig för hobbyn och har spelat lite med mina elever inom ramen för undervisningen i svenska på gymnasiet.

Under mitt nyväckta intresse har jag hunnit köpa på mig en hel del rollspel, och har även skapat några mikrospel som man kan hitta på min sida på itch.io.

 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,523
Location
Göteborg
Kul att ha dig här! Jag är nyfiken på hur du använder rollspel i gymnasiet. Och på dina mikrospel, så klart : )
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
har spelat lite med mina elever inom ramen för undervisningen i svenska på gymnasiet.
Detta får du jättegärna berätta mer om! Är själv gymnasielärare och har mer än en gång funderat på hur jag skulle kunna använda rollspel i min undervisning.

Välkommen till forumet 🙂
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Detta får du jättegärna berätta mer om! Är själv gymnasielärare och har mer än en gång funderat på hur jag skulle kunna använda rollspel i min undervisning.

Välkommen till forumet 🙂
Jag kan starta en separat tråd om det! :D
 
Top