Söker spelgrupp [Lund] Spelgrupp trad/neotrad (5e, WFRP, Må0, mm)

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Hallå!

Är tillbaka i Lund efter några år på annat håll, och är sugen på att få ihop en spelgrupp face-to-face! Har mest blivit över discord sen pandemin, men det är nåt lite extra med att sitta runt ett bord o rulla tärning!

Lirade en del på 90-talet här i Lund (bl.a. på DMF) och körde igång igen 2016, då i sthlm. Sen dess har det blivit bl.a. D&D 5e, Warhammer Fantasy Roleplay 2e och 4e, Mutant år Noll, Svärdets Sång, Järn, Kopparhavets Hjältar, Tenro Bansho Zero, Paranoia, Mutant 2089-hack, OSR (Labyrinth Lord, Knave, Nuked!), och även lite indie på ett hörn (Fiasco & friform).

Idealgruppen för mig byter SL & system efter sådär ett dussin spelmöten, o man är sugna på att testa alla nya system därute - även om man ibland återkommer till gamla favoriter. Som kanske kan gissas från 90-tals-spelandet är jag 44 vid det här laget men det är helt ok med yngre folk, o äldre för den delen!
 

Litzo

Veteran
Joined
13 May 2022
Messages
57
Mycket intresserad av detta.

Kan absolut tänka mig att spelleda på sikt, men tror jag behöver 1-2 spelomgångar/kampanjer för att se lite vad innebär innan jag hoppar på det.

Om vi vill spela på DMF så har jag nyckel vilket innebär att vi kan spela när det passar oss.
 

AinSoph

Frater
Joined
19 May 2022
Messages
5
Location
Lund
Jag är också fett pepp!
Lirade oxo på DMF, dock på 2000 talet..
Måste dock erkänna att jag inte spelat något rollspel sen min ungdom, men har sedan några år sedan tagit upp mitt 40k samlande och då även blivit sugen på att spela rollspell igen (men saknar bekanta att spela med) jag har dock spelat flera av spelen du nämnde såpass mycket att jag nog har det i ryggmärgen..
Hursomhelst, vill du spela, eller träffas för att planera att spela så hör gärna av dig här eller på mail 📬😁
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Amen va kul! Då är vi iaf tre intressenter! Jag hade sagt att 3 spelare + SL är minimum, så hittar vi en till, så...
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Jag kan prova på också. Är i Lund ofta, har redan en spelgrupp där som kör Chronopia på vissa måndagar.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Amen va kul! Nu börjar vi bli några stycken. Vi hoppas på en till, så man evt kan köra även de gånger nån får förhinder!

Satte upp en discord för att snacka ihop oss lite!
 

MarcusK

Veteran
Joined
8 Dec 2021
Messages
3
Location
Lund
Oj! Hittade den här tråden genom att Ain skrev till mig - roterande GM/SL och system är något jag har gjort förut, det är riktigt skoj! Hade varit intresserad om det fortfarande finns möjlighet - är inte en lika gammal räv som TS, men har en del rollspelsår på nacken!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Oj! Hittade den här tråden genom att Ain skrev till mig - roterande GM/SL och system är något jag har gjort förut, det är riktigt skoj! Hade varit intresserad om det fortfarande finns möjlighet - är inte en lika gammal räv som TS, men har en del rollspelsår på nacken!
Bara kul med en till! Hoppa in på discorden bara, där snackar vi tid/plats osv (länk ovan, hojta om den strular)
 

Leru

Veteran
Joined
28 Jun 2022
Messages
1
Låter spännande. Verkar som jag inte är den enda som spelade för länge sedan men nu blivit sugen på att spela igen. Så om finns plats så kan jag tänka mig att joina (om passar med tid)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Låter spännande. Verkar som jag inte är den enda som spelade för länge sedan men nu blivit sugen på att spela igen. Så om finns plats så kan jag tänka mig att joina (om passar med tid)
Häng på till discorden (se länk ovan!) så ser vi!
 

Jullebulle

Veteran
Joined
12 Jun 2022
Messages
6
Nu blev vi många, men jag är också sugen - kan både spela och spelleda - kanske blir två grupper😂?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Nu blev vi många, men jag är också sugen - kan både spela och spelleda - kanske blir två grupper😂?
Bara hoppa in i discorden! Jag tänker lite "först till kvarn" vad gäller platser i gruppen vi redan startat, men det kan ju mycket väl bli fler grupper eller konstellationer framöver.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Tanken är att löpande byta SL och system och att ha på sin höjd minikampanjer och annars enkvällars.
Sen är det ju svårt att pussla ihop vuxna människors scheman, så fler möjliga spelare är alltid uppskattat, då kan vi oftare nå ett tillräckligt antal för att ses.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Tanken är att löpande byta SL och system och att ha på sin höjd minikampanjer och annars enkvällars.
Sen är det ju svårt att pussla ihop vuxna människors scheman, så fler möjliga spelare är alltid uppskattat, då kan vi oftare nå ett tillräckligt antal för att ses.
Exakt! Haft en onlinegrupp där vi helt enkelt kört omröstning om vad som blir nästa grej, sen hoppar de på som är sugna. Blir varierat o lite olika konstellationer. Hade nån fundering om nåt liknande men vi tar det lite som det kommer tänker jag.
 
Top