Lund 1923 - konventsrapporter

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Tack Eloso för en fantastisk helg med massa upplevelser i fasan & mystikens Lund!
Vill även passa på att tacka alla i SvartvikensRollspelsPodd som arrangerarde och gjorde PodRummet möjligt.

Jag vet inte hur många forumiter som var på konventet? Om ni inte var där, kan jag varmt rekommendera denna tillställning. Och för er som var där hoppas jag att ni hade en lika bra helg som jag. Skriva av er här i tråden så får jag veta hur ni upplevde helgen.
Här är min kortversion:

GeekPodden förlorade på mållinjen mot VSR i GeekQuizen & jag måste nog slipa lite på min jugge-gangster-skånska ifall Anders Fagher bjuder in mig till fler högläsningar.
Men trots detta överträffade konventet allt jag hade kunnat fantisera ihop i förväg.
20-tals eran gjorde sig hela tiden påmind och är det något som jag verkligen tycker särskiljde detta konvent så var det just att man hade ett fokus på ett tema där man kunde gå ”all in” och bara ägna sig åt det till max. Ska man jämföra med tex GothCon så känns det konventet bara som ett stort oformligt monster som man aldrig får något riktigt grepp på och prövar lite av allt men aldrig får gå så djupt.
Sen var det fantastiskt kul att se att poddscenen tagit klivet fullt ut och blivit ett eget community som står på egna ben, nätverkar och hjälps åt att göra oss alla bättre!

IMG_6136.jpegIMG_6134.jpegIMG_6135.jpegIMG_6132.jpeg
(Sista bilden är lånad från Kwarnberg SvRP/KvP)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Blev det något spel? Själv gick jag bara förbi utanför på väg till Prideparaden, men hade jag haft tid hade jag gärna stuckit dit.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Blev det något spel? Själv gick jag bara förbi utanför på väg till Prideparaden, men hade jag haft tid hade jag gärna stuckit dit.
Jag hann pröva lite figurspel som min vän Peter Svärd hade byggt ihop, där man skulle stoppa en okult ritual som pågick i Lunds Universitetsbibliotek 1923 (Detta är en fortsättning på figurspelet som var på bordet förra året och utspelade sig 1922).
Men annars hanns det inte med så mycket spel.
Jag var främst där för 3 saker;
1. Högläsa ett urdrag från Anders Faghers skräcknovell-samling inför publik.
2. Vårt GeekPodd-arrangemang där vi utmanade våra vänner i ViSpelarRollspel-podden på ett GeekQuiz. Där vi fick svara på etg antal nördiga frågor om popkulturella ting & publiken fick rösta på bästa svar.
3. Intervjua intressanta människor på konventet för ett avsnitt till GeekPodden. Det kommer 2 st fullmatade sådana om ett tag.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Synd. Tycker verkligen ni redan nu ska boka in nästa Lund-konvent.
Finns det redan ett datum för nästa år?
Jag lyckades bara gå en dag förra året, och spelade inget rollspel då (fanns inte så många speltillfällen).
I år såg utbudet mycket bättre ut och jag hade verkligen velat spela Daniel Granérs scenario, eftersom vi gick gymnasiet ihop. Men det gick tyvärr inte att få ihop.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Finns det redan ett datum för nästa år?
Jag lyckades bara gå en dag förra året, och spelade inget rollspel då (fanns inte så många speltillfällen).
I år såg utbudet mycket bättre ut och jag hade verkligen velat spela Daniel Granérs scenario, eftersom vi gick gymnasiet ihop. Men det gick tyvärr inte att få ihop.
Det finns inget spikat än. Men med tanke på årets framgång snurrar nog maskineriet redan. Så håll utkik.
 
Top