Lunchklubben™

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Det är inte lätt att hinna med att spela alla spel, vissa blir stående i hyllan och samlar damm. Dessutom kanske en skriver egna äventyr och regler som behöver testas. Hur ska allt hinnas med egentligen? Kan Lunchklubben vara svaret?

@guldfink och jag har snackat om att det vore kul att ha en spelgrupp som ses online på lunchen varje måndag. 45 minuter effektivt spelande kl.12-12.45. Vad som spelas bestäms vecka till vecka. Det kan vara att vi speltestar egna grejer, eller testar vi något spel som vi är sugna på att testa. Alla som är med kan föreslå spel som de vill köra.

Hojta om du vill vara med!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Låter kul men tyvärr tror jag inte på konceptet med att spela 45 minuter och inte heller på lunchrasten ..

jag känner att på en lunchrast på 45 minuter så hinner man knappt starta och säga hej innan det är dags att koppla ned och återgå till att jobba.

Sedan så vill man ju faktiskt hinna med att äta lunch på lunchen också och ha massa folk som sitter och smaskar och snaskar på sin mat och sörplar med dryck medans man spelar känns ganska störande i min mening.

Tanken var dock god
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Låter kul men tyvärr tror jag inte på konceptet med att spela 45 minuter och inte heller på lunchrasten ..

jag känner att på en lunchrast på 45 minuter så hinner man knappt starta och säga hej innan det är dags att koppla ned och återgå till att jobba.

Sedan så vill man ju faktiskt hinna med att äta lunch på lunchen också och ha massa folk som sitter och smaskar och snaskar på sin mat och sörplar med dryck medans man spelar känns ganska störande i min mening.

Tanken var dock god
Okej! Det funkar antagligen (uppenbarligen) inte för alla, men jag tror att det går att hitta former för det. Någon kanske arbetar hemifrån, som jag och @Lemur, och kan slänga i sig en macka före eller efter spelmötet. Det går också att preppa för att göra spelandet så effektivt som möjligt. Jag menar, det går ju att ha produktiva möten i jobbet på 45 minuter. Det är klart att det går att ha det om rollspel eller spelandes rollspel också.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Okej! Det funkar antagligen (uppenbarligen) inte för alla, men jag tror att det går att hitta former för det. Någon kanske arbetar hemifrån, som jag och @Lemur, och kan slänga i sig en macka före eller efter spelmötet. Det går också att preppa för att göra spelandet så effektivt som möjligt. Jag menar, det går ju att ha produktiva möten i jobbet på 45 minuter. Det är klart att det går att ha det om rollspel eller spelandes rollspel också.
Jag skall ju egentligen inte säga varken bu eller bä då jag aldrig försökt att spela under det här konceptet men mina fördomar säger mig att man inte hinner åstadkomma så mycket vettigt på 45 minuter. Är man 1 sl+ 4 spelare och alla spelare skall få sin stund i rampljuset och en rättvis fördelning av tiden så betyder det att varje spelare får runt 11 minuter som är dedikerade till hens karaktär per spelmöte. Det känns som att antigen kommer varje äventyr ta en evighet i realtid att ta sig igenom eller så kommer äventyret kännas tidsmässigt forcerat då man måste klämma in så mycket som möjligt på dom 45 minuterna för att få valuta.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
Jag skulle kunna testa rent teoretiskt kommer aldrig få ihop schemat. Men hoppas ni får till det.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Kul! Jag sätter upp en discord och bjuder in er som är intresserade via pm. Det kommer inte finnas några krav på att det blir av varje vecka eller att alla är med varje gång.

Eftersom inte alla behöver vara med varje gång kan man alltså haka på utan krav, hänga i chatten och delta när det finns tid!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ett strålande initiativ!

Jag vill vara med, men kan bara sporadiskt. Tänk bort mig, men tänk också mig i meningen "entusiastisk påhejare"!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Utmärkt idé! Har ni kommit igång? Jag skulle gärna vara med och kan i princip alltid dessa tider.
Kalas! Vi har kört ett par måndagar. Jag skickar ett dm med länk till vår discord.
 
Top