Nekromanti Lulu fraktkostnad? Köpa pdf & trycka i Sverige?

RPG2000

Veteran
Joined
26 May 2011
Messages
86
Location
Sthlm
Jag är sugen på att köpa några äventyr från Lulu.com nu när de har 20% rea, men har lite frågor som förhoppningsvis kan få svar här.
Vad brukar frakten bli för 3-4 normalstora (A)D&D-äventyr?
Är det lagligt, ekonomiskt och möjligt att köpa pdf:er och trycka i Sverige (jag menar proffstryck, inte min egen skrivare)?
Tack på förhand!
EDIT: Hur förvärvar man billigast tryckta ex av äventyr/böcker från Lulu?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
RPG2000 said:
Är det lagligt, ekonomiskt och möjligt att köpa pdf:er och trycka i Sverige (jag menar proffstryck, inte min egen skrivare)?
Om du bara tänker trycka en kopia för eget bruk så borde det här räknas som kopiering för privat bruk, vilket är tillåtet. Mig veterligen har ett liknande fall aldrig prövats, dock.

Däremot är det nog inte ekonomiskt, även om det skulle vara lagligt. Det brukar bli ganska dyrt per exemplar att bara trycka något enstaka. Det lär vara billigare att betala frakten från lulu.
 

RPG2000

Veteran
Joined
26 May 2011
Messages
86
Location
Sthlm
Frakten för 3 äventyr samt ett rollspel blev 100-200kr, beroende på fraktalternativ.
Jag valde vanlig post "priority" för 130 kr. Leveranstiden för detta alternativ ska vara 5-9 dagar.
Observera att detta gällde från "UK-store". Man kan välja olika länders "store" och priserna anges i landets valuta. Jag antar även att de skickas från aktuellt land.
Pundet står i ungefär 10kr, men kursen brukar vara lite sämre när man köper med kreditkort som jag gjorde.
 
Top