Jag gissar att du använder Indesign? Det finns en joboptions-fil nånstans på lulu som du kan ladda ner och använda för exporten av dina pdf:er för omslag och inlaga. Där är inställningarna som de vill ha dem, antar jag. Jag förstår inte riktigt frågan med bild-format? Det spelar vad jag vet ingen roll för lulu om bilderna som du monterar in i Indesign är t.ex. jpg, png, tiff eller nåt annat (vilket inte betyder att det inte spelar roll -- jag bara vet inte). Om det är DPI du menar tror jag att tumregeln är 1200 dpi för svartvitt och 600 dpi för färg, men jag *har för mig* att Lulu ändå trixar om allt till 600 DPI även för svartvitt. Jag brukar använda en färgprofil som heter nånting som typ FOGRA39, men det är nog min egen inställning. Kolla mycket noga så att omslagets färger inte ändras i previewen när du laddat upp. Om de gör det betyder det att du kommer få ett tryck som inte ser ut som du tror, och som varken liknar det du ser på din skärm när du arbetar med filen eller det som lulu visar upp i sin preview. Fråga mig inte varför, jag bara har detta som en dyrköpt erfarenhet

.
Ursäkta lite svajigt svar -- jag layoutar med org-mode och LaTeX på ett GNU/Linux-system för närvarande och har datorn med indesign nånstans på vinden, så jag kan inte kolla mina gamla inställningar.
Allt gott,
Christian