Nekromanti Lukas Thelin strikes again! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Häromdagen fick jag i min hand (öh … i min e-postlåda) årets affischbild till Stockholms spelkonvent – och jag gillar den så mycket att jag vill dela med mig av den.

Affischmotivet är i vanlig ordning målat av den fantastiske Lukas Thelin efter min bildbeställning:

»Jag tänker mig ett ruinfläckat ökenlandskap med enstaka flygande skepp i bakgrunden. På himlen syns flera månar av varierande storlek och färg. »Draken« är ett mångvingat, kloförsett insektstentakelmonster (men fortfarande »drakliknande« om det är möjligt) som angriper en välbyggd (som i vältränad, INTE jättebröst) kvinna beväpnad med svärd och retrofuturistisk strålpistol. Kvinnan skyddar en vettskrämd man som ligger hopkurad bakom henne. Både mannen och kvinnan bör vara mänskliga men ha någon bisarr hudfärg (röd, grön, blå, &c.) som tydliggör att de inte är vanliga människor. De bör vara lättklädda (som brukligt är i Sword and Planet-genren) men inte så det blir porrigt eller löjligt. Kvinnan är en kompetent krigare, och bör ha kläder som först och främst är praktiska och avspeglar detta.«
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,920
Ashäftig, Thelin är riktigt bra, och jag gillar din idé.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Apcoolt! Även om det hade varit ännu bättre med flygskepp och drakliknande monster enligt din beskrivning. Awesome koncept. :gremlaugh:
 
Top