Nekromanti Lucka 2 - Josef möter ängeln

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Lucka 2 - Josef möter ängeln

Klicka på bilden för att visa den i full storlek i ett nytt fönster.

Gå till artikeln
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Hahaha! …

»Jag veeeet. Loooooooser!!!«

Hahaha!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Hahaha! …

Hurra! En kommentar. :gremsmile: Snackade en hel del igår men det är ju alltid kul men inlägg också (bra för egot). Hittils är jag bara mordhotad av w176 men serien har ju inte hunnit så långt än... Räknar med en mobb på 25 personer lagom till julafton (+ de som är sura för att de inte fick vara med då).
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hahaha! …

Han är perfekt i sin roll, du har verkligen lyckats hitta de bilder där han ser som mest självbelåten ut. :gremlaugh:
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Är det bara jag som tycker det är jobbigt...

...att man måste anstränga sig med hela tre musklick från luckan för att få se strippen i full storlek? Lite onödigt att först se förminskad version där texten är oläsbar i luckan, sedan klicka och komma till sidan om själva strippen, där det finns en ny variant som är lite större, men fortfarande oläsbar. Först med ett klick därifrån får man upp strippen i full storlek så att texten går att läsa...

Sedan innehållet, jag vet inte vad jag skall säga. Magnifik idé!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Troligtvis inte...

"...att man måste anstränga sig med hela tre musklick från luckan för att få se strippen i full storlek?"

Troligtvis är det fler (hur många spelar inte så stor roll så ni behöver inte svara på frågan som Legioth ställde) och jag funderar på hur man ska göra. Färre än två klick blir det inte, då stripparna olyckligtvis är för breda för sidans design. Det är nog mest mitt fel, är jag rädd.
Hur ska man då göra? Tja, man kan ta bort tumnageln från luckorna (bara visa första rutan?) men blir alla lyckorna helt utan bilder blir det för trist i luckorna.
Några förslag eller kan ni stå ut med tre klick?
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Varför inte...

...länka direkt till bilen i full storlek? Artikeln om strippen är egentligen ett ganska ondödigt mellansteg, speciellt om man bara vill se strippen. I luckan kan man dock ha en skilld länk som leder till artikeln.

Efter att har kontrollräknat kom jag dessutom fram till att de bara blir två klick om luckan redan är öppnad, men det är ändå ett mer än vad som skulle behövas...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Troligtvis inte...

Färre än två klick blir det inte, då stripparna olyckligtvis är för breda för sidans design. Det är nog mest mitt fel, är jag rädd.

Ditt fel att jag ritar breda serier? :gremlaugh:

Förslag: på huvudlucksidan, istället för att enbart ha länk till bildens artikelsida, ha en knapp som säger "visa bilden i full storlek" också. Eller nåt. Annars går det nog att överleva tre klick (om man inte älskar serien och vill läsa den 100 gånger om dagen för då blir det fetjobbigt.)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Troligtvis inte...

"Ditt fel att jag ritar breda serier?"

Jag borde ha nämnt bredd på bilder och sådant. :gremcrazy:

"om man inte älskar serien och vill läsa den 100 gånger om dagen för då blir det fetjobbigt."

Tja, vill man läsa den så mycket så finns ju hela serien bland de andra serierna.

"Förslag: på huvudlucksidan, istället för att enbart ha länk till bildens artikelsida, ha en knapp som säger 'visa bilden i full storlek'"

Hmm, kanske det... Ska fundera på det. Kom på en annan variant annars. Ni märker om det blir någon förändring. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen, Feuflx !!!
Bara väntar på att få ser mer av den här serien !! Den är ju störtskön ju !!!!!!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Enklaste sättet...

Titta på filnamnet i adressfältet. Det är inte speciellt svårt att gissa nästa och justera det nuvarande.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Enklaste sättet...

Du är en sån jäkla hacker Troberg... :gremlaugh:

Feuflux hoppas folk läser en strip om dagen och låter sig roas under hela kalendertiden.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Enklaste sättet...

Feuflux hoppas folk läser en strip om dagen och låter sig roas under hela kalendertiden.
Jo, fast om man räknar in driftstoppet nu så är vi en bit in på det nya året innan det är klart om man ska läsa en om dagen. Min tanke var att folk skulle kunna läsa ikapp utan att klicka så mycket.
 
Top