Nekromanti Lucka 1

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Lucka 1
Hjärtligt välkomna till årets upplaga av forumkalendern!
Bakom vår första lucka döljer sig en novell och en liten infotext om det nya skräckrollspelet Noctum, författat av Mischa L. Thomas

Filer:
Julhälsning ifrån Noctums skapare






Gå till artikeln
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Hmm... Reine Rosenberg imiterar Bergting när Bergting imiterar Mignola? :gremlaugh: Otroligt snyggt var det i alla fall, jag har länge saknat Bergtings Mignolainspirerade stil och jag var tvungen att kolla signaturen flera gånger om det inte verkligen var Bergting som varit framme (innan jag läste vem som gjort det i slutet). Själva novellen har jag inte orkat läsa än. :gremsmile:

(Det är alltså bara mitt sätt att hylla illustrationerna, inte på något sätt att kritisera för efterapning; jag inser att det kanske ser ut så, men det är absolut inte min mening.)


/Dimfrost
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Helt ok novell!
Inte så genommörk och avgrundsond som den vanliga typen av Noctumnoveller, men ändå lite obehaglig.

Ska nog ta och köpa Noctum trots allt. Jag kommer troligtvis inte spela det, men det är aldrig fel att utöka sitt rollspelsbibliotek.
 

LukeFagwalker

Veteran
Joined
8 Nov 2005
Messages
175
Location
Hjärtum
lite halvläbbig. har ej spelat noctum eller liknande fast vill skrämma upp de som har för bra inlevelse verkar det vara görbra
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Första introtexten: väldigt lik introäventyret i Kult, andra utgåvan. Men det är väl å andra sidan en rätt vanlig skräckhistoria...

Novellen: Rätt trist, bra idé, inte lika bra genomförd. Lite småläskig.

Illustrationerna: Fantastiska. Bergting/Mignola är något även jag saknat. Om hela spelet vore illustrerat så skulle jag betalt pengar för det enbart därför. Synd att så inte är fallet.

chrull
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, det här var ju en jelt ok novell. Klart bättre än vad jag skulle skapa iaf.
Dock så gillade jag speciellt de illustrationer som fanns med. De lyfte det hela !
 
Top