Nekromanti Lovecraftsrollspel

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Två grejer till jag inte har sett omnämnas är:

Realms of Crawling Chaos. Ett supplement till classic Labyrinth Lord/D&D Basic-Expert.

Shadows of Cthulhu. Man kanske kan kalla det ett uppdaterat CoCd20. Systemet som används är True20 från Green Ronin.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
DeBracy said:
Mäster Johan said:
Tjenare!
En av de bästa är också den som är gratis, nämligen Cthulhu Dark. Författaren till denna godbit är Graham Walmsley, även känd som författare till en liten bok om improviserat rollspel, Play Unsafe.
Graham Walmsley kommer också ge ut en bok vid namn Stealing Cthulhu.
Jag saxar beskrivningen från hans sida:

Stealing Cthulhu is my guide to Lovecraftian storytelling for roleplaying games. Its central idea is: by stealing, adapting and combining Lovecraft’s ideas, you can create scenarios that seem new and horrific. It includes Cthulhu Dark, my rules-light system for Cthulhu gaming.
Beställt,

tackar!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
anth said:
Och så har vi d20-CoC som är betydligt bättre än många tror, men man bör fortfarande tycka om d20 för att tycka om spelet- Det har dessutom fördelen att det är förhållandevis lätt att importera andra d20-saker, t.ex Lords of Madness.
D20-CoC är ett av de bästa rollspel jag läst. Tyvärr glömde jag det hos min tatuerare för typ tio år sedan, och det blev aldrig av att jag hämtade det igen. Så jävla tight system, och löjligt välskrivet. Och som tidigare nämnt; Lords of Madness var kompatibel.

Pure awesome,
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Jag tror inte någon har nämnt Nemesis. Det är dessutom gratis. Är väl i huvudsak ett regelsystem baserat på O.R.E anpassat till skräck om jag förstått det hela rätt. Jag har dock inte läst det själv.

Nemesis
 
Top