Lovecraftian "Powered by Dragonbane"

En kul riktning vore att köra Sword & Sorcery med uppskruvad cthuliana. Läste nyligen novellen The House of Cthulhu av Brian Lumley, om en piratkung som försöker erövra R'lyeh - hade gjort sig utmärkt för ett eventuellt Dagonbane.

En kul riktning vore att köra Sword & Sorcery med uppskruvad cthuliana. Läste nyligen novellen The House of Cthulhu av Brian Lumley, om en piratkung som försöker erövra R'lyeh - hade gjort sig utmärkt för ett eventuellt Dagonbane.

Det är väl iofs redan lite Freeport-vibe över Arkand tycker jag. Men, man kan klart skruva upp skräck och -othernessemelement mer.

Pirate Borg har en del sånt i sig.

Det är svårt att slå konceptet i Dreamhounds of Paris, där surrealisterna upptäcker The Dreamlands, reagerar "vad är det här för reaktionär smörja?", och börjar bygga om det efter sin egen estetik.
Det är en kul idé men inte vad jag är intresserad av rörande ett drömlandet spel med DoD-systemet.

Fick feeling och påbörjade detta äventyr på nytt. Nu är det bara själva dungen kvar, något som jag är avgjort sopig på att skriva...!

1778497752076.png

Last edited:
Back