Nekromanti LOTR figurspelet.

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Detta figurspel är underbart roligt. En av GWs bästa skapelser med: vackra modeller, enkla men tillsfredställande regler och "feeling". Jag rekommenderar detta starkt! Ett måste för gw-pundaren /images/icons/wink.gif

För att beskriva det lite närmare.....

Jag var på en kort semester i London förra helgen, och råkade då snubbla in på en GW affär där dom precis höll på att testa LOTR. Efter att introducerat mig för dom anställda blev jag genast tillfrågad om jag ville provspela deras nya bordsspel, Lord of the rings! Jag blev informerad att man spelade med 2 sidor, Evil(g0bboz m.m) eller Good(..alla trevliga helt enkelt). Jag kollade snabbt på dom modeller som fanns tillgängliga och valde med omsorg ut ett knippe med Good soldater(Med självaste Aragorn himself i täten /images/icons/wink.gif). Påhittigt nog hittade han på ett snabbt senario där Aragorn hade ett viktigt brev som han skulle föra till Gondor, och han var tvungen att fly ut ur bordskanten. Ingen direkt omöjlig uppgift och jag hade goda odds att lyckas. Nå väl, till min fasa placerade han med ett flin på läpparna ut en gigantisk modell vid namn Cave Troll. Jag svalde lite nervöst medans jag bevakade hans deployment. Det var en klosshög med goblins av alla det slag som hade släpat sig fram till fältet, och i spetsen ett gigantiskt Cave Troll. Respect helt enkelt. Nu körde vi igång spelandet, och jag börjar(därför att goda alltid börjar /images/icons/laugh.gif). Jag blickade snabbt ut över slagfältet och valde att bryta mig igenom på högerflanken, därför att han endast hade sitt cave troll där. Jag kom fram till att jag fick använda mina men of gondor för att uppehålla denna ohyggliga best medans med Aragorn med lite tur kunde smita emellan. Efter att han movat hela köret mot högerflanken var det hans movement fase. Goblin horde började dra sig mot min kant i en oroväckande hastighet samtidigt som cave trollet brakade in i mina warriors. Striden var ett faktum. Min tappra män, som vilt viftande försökta avärja dom små krypen att komma nära min hjälte fick till slut känna cave trollets vrede! Men som planerat mitt emellan allt lyckades överraskande nog Aragorn smita igenom(GW killen lät mig säkert göra det med flit). Nu började en ruskig spurt mot bordskanten. Överallt kom det nya horder med goblins och cave trollet andades nästan i nacken! Men, seger var min.

/Peter Stålnacke.
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Inte för att detta har att med mitt inlägg utan mer det längre ner.... fast det blir det inte.

Du har mkt mindre antal modeller = inte lika dyrt.
 

Yllle

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
210
Location
Någonstans i västerbotten
Jag har funderat på att köpa "Warriors of Middle Earth"-boxen, sen jag såg en bild på några målade men of gondor, men jag satsar hellre mina surt förvärvade slantar på Warzone och Chronopia TTG just nu så den får vänta. Sen så föredrar jag Mithrils IMHO snyggare figurer som är mer trogna boken.

/Björn
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Sen hör det till saken att det kommer släppas nya spel/moduler till de två andra spelen där man succesivt får större armeér.... så jo... lika dyrt lär det bli...
 

Namizul

Veteran
Joined
18 Dec 2001
Messages
4
Jag ska samla på en ond armee med massor av moria goblins
och orker och uruk - hai.
Med saurman i spetsen.
Självklart ska jag ha dem nio svarta ryttarna också.
/images/icons/devil.gif/images/icons/scream.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,531
Location
Helsingborg
Jag skulle nog bara ha en hob med endast 7 fingrar. En för varje ring. /images/icons/smile.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte har tålamod nog att sitta och pillra med färger på alla modeller
 
Top