Nekromanti Looking for a game..

RaskoInikov

Veteran
Joined
2 May 2005
Messages
132
Location
Boden - Norrland.
Jag håller på att ögna igenom en science fiction serie vid namn "Total Recall 2070". Tanken slog mej att jag skulle vilja spela / spelleda i just världen som serien utspelar sig i. Mitt problem är att jag inte är orienterad på sci-fi rollspel för fem öre, så jag undrar;

Vilket rollspel är lättast att konvertera till total recall 2070s spelvärld ? Finns det några bra alternativ ?

RaskoInikov: Som inte orkar bygga något eget.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Tror att du skulle komma ganska långt medföljande GURPS-moduler: Space, Hi-tech, Ultra-tech och Transhuman (åtminstone om jag förstått det hela rätt vad den sistnämda är för något)

/Ulfgeir
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Neotech

Neotech tror jag skulle passa rätt så bra faktiskt. Alternativt Cyberpunk. Total Recall 2070 utspelar sig mestadels i en stadsmiljö som påminner om Blade Runner och transporter mellan de olika planeterna i vårt solsystem är få och tar ganska så lång tid om jag minns rätt. Så biten med transporter mellan planeterna borde du själv kunna fixa enkelt. Det behövs säkert inga krångliga regler för det.

Ta även en titt på www.nogo.se
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Finns androider i neotech ? [NT]

Inte ännu men tydligen skall de dyka upp i Neotech 3. Men en driven SL klarar av att skapa dessa själv... Borde räcka med att modifiera vissa grundegenskaper och cybernetisk utrustning.
 
Top