Nekromanti Lonesome Dove - Den långa färden

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Hej

Vill bara tipsa om denna miniserie på 6 timmar som finns på DVD. Det är nog en av de bästa westerns jag sett. Mycket bra på alla sett och vis även om indianerna kanske inte känns helt realistiska rent estetiskt. Ser ut som om dom har peruker och så men kan man stå ut med det så är den grym och ger mycket inspiration på roliga händelser man kan stoppa in i sina äventyr mm...

Ha det gött!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,505
Location
En mälarö
Re: Lonesome Dove - Den långa färden + ytterligare

Håller med. Den är skitbra, både som tv-serie och som western-inspiration. Jag kan även passa på att rekomendera uppföljaren/prequelen Dead Man's Walk som handlar om huvudpersonernas äventyr i yngre dar.

/Anders
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Re: Lonesome Dove - Den långa färden + ytterligare

Nu har jag köpt nästa box om 6 discar a tolv timmar... Dead mans walk som du tipsade om ingår samt även return to lonesome dove och streets of laredo.. Mycket bra, har bara sett return ännu men den gav en fin syn på boskapskrigen.

Ser fram emot de andra. De har dock bytt ut några skådespelare men man vänjer sig.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Re: Lonesome Dove - Den långa färden + ytterligare

Nu har jag även sett Streets of laredo som är mera prisjägar äventyr. En ung mexikan som är uppfostrad av appacher och något av en psykopat skjuter ihjäl folk till höger och vänster.
 
Top