Nekromanti Londonrapport

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Här kommer en liten rapport från min weekend i London:

Det känns i fötterna att jag har varit i en stor storstad, bara promenaderna nere i tunnelbanan gjorde benen matta och trötta. Det var vår i luften, det växte påskliljor överallt och det fanns så mycket sol att utomhusglass funkade bra.

Maten var enastående. Vi käkade på Imli, en indisk tapasbar i Soho som hade både god mat och trevlig service. Dag 2 blev det kinamat i Soho, på Imperial China, också det helt outstanding. Slutligen krubbade vi italienskt på Spaghetti House vid Leichester-stationen, multo bene. Och vi skippade den brittiska maten :gremsmile:

Aktiviteter blev musikal - We will rock you - och besök på Tate Modern, Camden Market och i Wimbeldon, där vi förgäves försökte hitta stadion. Annars gick vi bara runt lite planlöst och njöt av denna trevliga stad med mysiga människor och pubar.

Bästa butiken var Cyberdog, med märkliga futuristiska neonkläder. Inte riktigt min stil men jag önskar att det vore det! Samma med Camden Market där det fanns gott om goth- och punkutstyrslar, tyvärr inget för mig men i ett annat liv kanske.

London = trevligt, trots trängseln kändes det avspänt och gemytligt, till och med förbudsskyltarna var snälla och trevliga. Och så fanns det fina dikter i den välorganiserade tunnelbanan. Kingligt!

 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Trevligt, trevligt. Låter helt klart väldigt najs. Blir väldigt avundsjuk. Har nämligen alltid gillat just länder som England, Skottland och Irland, och skulle gärna vilja besöka dem.

Du har inget trevligt bildgalleri från vistelsen?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att ni hade trevligt!
London har nog allt för alla, tror jag bestämt.. =)
Den där musikalen We will rock you låter ju inte alt för tråkigt.

/ Johan K, som funderar på att åka till Skottland i sommar
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Ah, cyberdog.. Enda stället som fått mig att undra om jag missat något med hela "rave"-grejen...

Besök london dungeon dock.. Även om den är lite mer för barn än den var då den startade, så kändes den sevärd.

Samt.. En nattklubb jag ska försöka gräva upp namnet på..
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Du har inget trevligt bildgalleri från vistelsen?
Jodå, på min Facebook. Men jag fotar mest konstiga skyltar...

Här är tex en gaybar för silverrävarna:
 
Top