Nekromanti [LoL] Kroppsbyggnad

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Såhär va.

LoL-produktionen måste stryka några Kroppsbyggnads steg.

Vilka skulle DU ha struket om du tvunget måste!?

-Lik! Benrangel! Undernärd! Sopslut!
*Utmärglad
*Spröd
*Tanig
*Mager
*Gänglig
Normal kroppsbyggnad
*Trind
*Korpulent
*Stabbig
*Mastig
*Mustig
-Enorm

Tre skall bort både ovan och under Normal kroppsbyggnad.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu vet jag!

Stryk "Gänglig" rakt av. Byt plats på "Tanig" och "Mager". Stryk "Korpulent", eller en av "mastig"/"mustig". Men framför allt: stryk "Normal".
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Lik! Benrangel! Undernärd! Sopslut!
*Utmärglad
*Spröd
*Tanig
*Mager
*Gänglig
Normal kroppsbyggnad
*Trind
*Korpulent
*Stabbig
*Mastig

*Mustig
-Enorm

Men byt ut Mustig till något annat. Tänk också på att "normal" är ett dumt ord. Det som är normalt för en dvärg är inte normalt för en alv så det här är ju ur ett människoperspektiv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
"Fjabbig" då?

Fjabbig - Stabbig - Mustig - Mastig? Det låter som en skala.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Niklas73 said:
Lik! Benrangel! Undernärd! Sopslut!
*Utmärglad
*Spröd
*Tanig
*Mager
*Gänglig
Normal kroppsbyggnad
*Trind
*Korpulent
*Stabbig
*Mastig

*Mustig
-Enorm

Men byt ut Mustig till något annat. Tänk också på att "normal" är ett dumt ord. Det som är normalt för en dvärg är inte normalt för en alv så det här är ju ur ett människoperspektiv.
Du tänker rätt Niklas men det gör ju även LoL-produktionen.

Detta är ur människoperspektiv så Normal är en normal kroppsform. Givet kan ju det bli skevt ändå för normalt i dina ögon är kanske inte normalt från min synvinkel.

Alv och Dvärg har en egen Kroppsbyggnad.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Jag tycker du ska ta bort normal, så att skalan går direkt från gänglig till trind. Eller byta ut normal mot menlös.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Olav said:
Jag tycker du ska ta bort normal, så att skalan går direkt från gänglig till trind. Eller byta ut normal mot menlös.
Jag skall fördjupa mig lite i det hela så kanske vi kan komma fram till en bra stege.

Normal i nuläget är alltså den position som är standard för en välskapt människa med ett specifikt yrke. Är du en krigare och har normal kroppsbyggnad så är du troligen mer tränad än en normalt byggd handelsman.

Därav vill jag inte byta ut Normal till Menlös, men jag är rätt intresserad av att byta ut Normal till nått mer fresh.

Normal --> Typisk, Ordinär, Vedertagen, Genomsnittlig?

Stereotyp vore kanske ett rätt fresht alternativ.

De olika yrkesgrupperna har olika toppar och dalar utöver nuvarande Normal. En krigare har större chans att fortsätta vara normal i sin kroppsform än en präst som troligen är mer fetlagd. Här kommer stegen in.

Nytt förslag baserat på svar i tråden och eget konkel tycke.

Utmärglad <- Mager <- Tanig <- Stereotyp -> Stabbig -> Korpulent -> Mustig
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Nytt förslag baserat på svar i tråden och eget konkel tycke.

Utmärglad <- Mager <- Tanig <- Stereotyp -> Stabbig -> Korpulent -> Mustig
Bra förutom Mustig. För mig har det en annan betydelse (jfr. en mustig soppa) än "jättefet" som jag tycker ligger mer i linje med Korpulent. Grov -> Stabbig -> Korpulent?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
sodapop said:
Konrad Konvalj said:
Nytt förslag baserat på svar i tråden och eget konkel tycke.

Utmärglad <- Mager <- Tanig <- Stereotyp -> Stabbig -> Korpulent -> Mustig
Bra förutom Mustig. För mig har det en annan betydelse (jfr. en mustig soppa) än "jättefet" som jag tycker ligger mer i linje med Korpulent. Grov -> Stabbig -> Korpulent?
Suger man på mustig och rullar det längs tungspetsen så ligger det jävligt flott där. Mastig ligger också mig varmt om hjärtat.

Enorm är ju annars rätt talande för något som är väldigt stort, men det klingar inte helt perfekt i LoL´s värld.

Kolossal, Fyllig, Fryntlig och Svulstig är annars rätt snygga.

Mustig är ju som du säger rätt sopplikt. En rätt kryddig, väldoftande och fast soppa som snarare tuggas än dricks. Känns mer matig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ny version! Jag vill ha in fler varianter eftersom jag är omåttligt förälskad i vissa av kroppsformerna.

Låt se vad pöbeln vill diss och hissa.

Utmärglad <- Spröd <- Mager <- Tanig <- Stereotypisk -> Stabbig -> Korpulent -> Svulstig -> Mustig

Kroppsbyggnaden har viss inverkan på lodisens kroppspoäng och det hela kommer att gå från 1 till 7 fasta kroppspoäng. Övriga kroppspoäng är rörliga eller tillfälliga.

1KP Utmärglad
2KP Spröd
3KP Mager

4KP Tanig
4KP Stereotypisk
4KP Stabbig

5KP Korpulent
6KP Svulstig
7KP Mustig

-->><<--

Så en Stereotypisk krigare har troligen en rätt bra hållning och muskulös kroppsform om det är så du vill att din krigare skall se ut. En Stabbig krigare avviker lite från det stereotypa och har lagt på sig några sköna kilon på del ställen och kanske har han lite mer köttiga muskler. En Tanig krigare har troligen musklerna kvar men de är inte så där pumpade som de skall vara.

En Stereotypisk Präst har troligen rätt bokhållande hållning och gärna lite ostförmäten mage i min värld så det blir ju perfekt. Grejen här är att yrket präst har en helt annan spridning på kroppsbyggnaden jämförelsevis med krigaren. Prästen kommer troligen bli något av:

Spröd -> Mager -> Stereotypisk <- Korpulent <- Svulstig

per default och sedan är det DEgenerationen som styr resten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Präster och handelsmän är inte stabbiga, de är trinda eller fjabbiga, imo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Günther said:
Präster och handelsmän är inte stabbiga, de är trinda eller fjabbiga, imo.
Det är lite det som är grejen kompis.

Prästen kan starta på:

Spröd -> Mager -> Stereotypisk <- Korpulent <- Svulstig

Alltså, prällen kan inte bli stabbig. Däremot kan han bli Steriotypisk och det kan mycket väl vara trind eller fjabbig. Det bestämmer ju du.

Vill du promt få in Trind eller Fjabbig (vafan är Fjabbig! Jävla hittepå ord) så måste Någon av Korpulent/Svulstig bort.

Svulstig är den som är mig minst kär. Dock så slår ju en svulstig kroppsform högre i taket än Fjabbig eller Trind.

Trind är ju lite så här lagom rultig och små korvig i kroppen. Rätt standard.

Fjabbig ger mig snarare vibbar åt flabbiga hållet.
 

Kräkla

Veteran
Joined
23 Dec 2009
Messages
137
Jag tyckerinte mustig är såbra ord (som nånannan i tråden sa också), använd helltre fläskig eller svullen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vadå hittepå? Fjabbig det är man när man liksom har lite fettdepåer som sticker ut varstans, lite love handles, lite hängig bukfetma, antydan till byst. Du vet, fjabbig.
 

Tzeraph

Veteran
Joined
8 Jul 2012
Messages
45
Tänker så här: Ta bort

-Lik! Benrangel! Undernärd! Sopslut!
*Utmärglad
*Spröd

*Normal kroppsbyggnad

*Mastig
*Mustig
-Enorm

Då har du kvar sex stycken, och valet blir för spelarna att välja något som / slå något / bli tilldelade av skapelseprocessen, något som har någon sorts modifikation (gissar bara :gremsmile: ).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Daniel Lindberg said:
Tänker så här: Ta bort

-Lik! Benrangel! Undernärd! Sopslut!
*Utmärglad
*Spröd

*Normal kroppsbyggnad

*Mastig
*Mustig
-Enorm

Då har du kvar sex stycken, och valet blir för spelarna att välja något som / slå något / bli tilldelade av skapelseprocessen, något som har någon sorts modifikation (gissar bara :gremsmile: ).
Coolt med grisodlar input!

*Tanig
*Mager
*Gänglig
*Trind
*Korpulent
*Stabbig

Så ser din lista ut.

Grejen här är att du fimpat extremerna Utmärglad - Enorm vilket gör det hela lite mjäkigt.

Jag tror att bilden av en Tanig Präst skiljer sig väldigt mycket mot en Utmärglad Präst.

Här kommer en reviderad variant:

Utmärglad <- Spröd <- Mager <- Tanig <- Stereotypisk -> Stabbig -> Frodig -> Korpulent -> Svulstig

Nu har mustig tagits väck vilket tyder på att jag läser av tråden. Den dos jag behöver av mustighet kommer jag ju ändå få på andra håll i LoL så jag känner mig lugn.

Svulstig är väl nästan som Svullen så tillsvidare behåller jag Svulstig för att det låter mer mustigt, men annars är Svullen ett gott alternativ som det fetaste alternativet..

Korpulent är ju en personlig favorit så den stannar kvar på listan tillsvidare men flyttas upp ett hack.

Ny på listan! Frodig. Åh, den är fin. Känns väldigt mycket mer korvig i kroppen än trid. Fryntlig är annars en rätt mysig kroppsform.

Stabbig känns i nuläget för "bra". Man vill ju vara en stabbig krigare för det ger ju mer must åt karaktären. En Frodig krigare känns inte alls lika spännande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Utmärglad <- Undernärd <- Spröd <- Tanig <- Stereotypisk -> Stabbig -> Frodig -> Korpulent -> Svulstig

Nästan klart nu. Men..Det finns några saker att tycka till om:

Svulstig vs. Svullen
Stabbig vs. Knubbig
Frodig vs. Fyllig

Bubblare

Rundnätt, Rultig, Voluminös.
 
Top