Nekromanti Logiken i Mythic

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
För ett par år sedan köpte jag Mythic som pdf. Spelet var inte så himla kul men Mythics bästa idé har jag burit med mig i hopp om att en dag finna ett användningsområde för. I Mythic händer härnäst det som är logiskt såvida inte tärningarna spårar ur handlingen. Det vill säga att inför situation A bestämmer man sig för vad som rimligen borde ske, och slår sedan för att bekräfta det. Det finns dock en liten risk att något inkonsekvent sker. Man kan använda systemet som motspelare i solobrädspel till exempel. Genestealers borde chargea ner i korridoren just nu. Jasså inte? Då borde de kraftsamla i hörnet. Jupp, det gör de!

Någon som får några tankar kring detta? Idéer?
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Nån som spelar Mansions of Madness? Borde man inte kunna spela solo som keeper och låta spelarfigurerna styras av Mythic-logik? Man kan väl sätta intelligens på figurerna genom att låta dem göra det de borde på 2+, 3+ eller 4+ beroende på hur smarta de ska vara. I det här fallet är 4+ rätt dumt.
 
Top