Nekromanti Logga ut

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Har ni ansvariga möjligheten att logga ut en användare (på alla datorer han/hon är inloggad på)?

Säg att en användare använder många publika datorer och har vid tillfällen glömt att logga ut. Då kan andra skriva på forumen i hans namn.

/Sir Foilan
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Jag vet inte men är datorn inte på eller anslutet till internet är inte användaren inloggad. Jag har aldrig loggat ut och det har inte hänt nåt även fast jag sitter i skolan, hemma och ibland hos någon annan...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Det har hänt mig

När jag har suttit i skolan vid en dator och gått in på forumet så har jag blivit automatiskt inloggad några gånger. Som tur är finns det inte så många som använder det i skolan förutom jag (alla kör äckliga Lunarstorm) så ingen har gjort inlägg åt mig. Men det är ändå inte skoj om det skulle bli så därför är jag numera noga med att logga ut mig när jag sitter i skolan.

Men det har väl med cookies att göra så det kan du ju ändra på i dina alternativ. Men jag kan ju ha fel?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Tummen ur!

Eftersom inte ngn ansvarig känner ansvar eller får tumen ur att svara på min synnerligen enkla fråga om de har möjlighet att logga ut en användare så ber jag härmed Er:

Har ni möjligheten att logga ut mig så vänligen gör detta! Jag sitter nog inloggad på några datorer jag inte kommer att återvända till och det vore olyckligt om ngn annan skulle använda mitt "nick"!

/Sir Foilan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Tummen ur!

Även om man ibland skulle vilja vara det så är vi inte konstant uppkopplade dygnet runt och kan svara på meddelanden. Jag har varit på spelkonvent (MittKon) och haft det jättetrevligt hela helgen och har således inte kunnat svara. Övriga redaktionsmedlemmar kan jag dock inte svara för, men de kanske också har haft annat att göra eller så kanske de helt enkelt inte vet om det är möjligt eller inte och därför valt att inte svara i väntan på att någon med bättre koll kan komma med ett svar. Vi jobbar helt ideellt och trots det har vi oftast mycket snabbare svarstider än många företag, men ibland kan det ta sin lilla tid och ibland kan vi missa vissa frågor, så är det bara.

Vi har ingen direkt möjlighet att logga ut folk, man bör helt enkelt se till att man loggar ut innan man lämnar en dator. Däremot bör cookien som håller reda på att man är inloggad försvinna när datorn startas om, om jag inte minns helt fel. Det bör alltså inte vara några större problem, det ska försvinna ganska snabbt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Tack

Ursäkta om jag tog i lite! (men det tycktes ju ge resultat) /images/icons/wink.gif
Hoppas att du hade det trefligt på MittKon!

"Däremot bör cookien som håller reda på att man är inloggad försvinna när datorn startas om, om jag inte minns helt fel"

Men det är inte applicerbart på min dator, jag är inloggad och inloggningen försvinner inte varje gång jag startar om datorn (vilket är ganska ofta, man har ju windows). Men du kanske menar ngt annat, jag är inge vidare på datorer...

/Sir Foilan
 
Top