Nekromanti Logga ut

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Då man surfar på forumet i flera fönster, behöver man logga ut från alla fönster eller räcker det med att man loggar ut i ett?

Det är inte så jobbig att logga ut från alla fönster, men då skolans datorer är så långsamma och linan så belastad så kan det ta ganska länge att logga ut om man har många fönster öppna, vilket i sin tur brukar leda till att lärarna blir jobbiga då man inte är i tid...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Men man bör sedan stänga browsern, så att ingen kan se de sidor som ligger kvar i cachen om man nu skulle ha nåt PM eller så som nästa person vid datorn skulle kunna se.

Har man startat flera instanser av explorer tror jag för övrigt att man måste logga ut på varje, men alltså inte, som Sereg skriver, på nya fönster som öppnas på vanligt sätt från menyn.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Varför?

"Har man startat flera instanser av explorer tror jag för övrigt att man måste logga ut på varje, men alltså inte, som Sereg skriver, på nya fönster som öppnas på vanligt sätt från menyn. "

Varför skulle sättet som man öppnar fönstren på påverka behovet av att logga ut???
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Varför?

Om man använder sig av en instans av Internet Explorer som har flera fönster (vilket är vanligast) så använder de sig av samma uppsättning cookies och man är således inloggad endast en gång även fast man har flera fönster aktiva med forumsidor. Har man däremot startat upp flera instanser av Internet Explorer (genom att starta explorer igen isft att välja nytt fönster från menyn tex) så använder de sig av olika uppsättningar cookies. Detta betyder att man måste logga in på bägge fönstren och logga ut på bägge fönstren.
Det kanske inte är många som använder sig av detta, men personligen finner jag det som ett måste då jag tvingas surfa med windows och explorer då jag slipper att alla fönster dör när (och inte om) explorer kraschar. Har man flera instanser så är det bara de fönster som hör till den instansen som kraschade som dör och man kan ha kvar fönstrena som tillhör de andra instanserna.
 
Top