Nekromanti LOC

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Plockade upp den här tråden från ett av inläggen nedan där det var tal om hur lite respons man får när man gör fanzines. Egentligen är det lite underligt med tanke på att internet gjort det så enkelt och billigt att skicka "brev". Därför tänkte jag ta upp något som förekommer i andra delar av fanzinehobbyn, nämligen LoC:ar (Letter of Comments). LoC är helt enkelt något som en läsare skickar in till redaktören för ett fanzine som han/hon läst. Det behöver inte vara någon lång harang, utan bara något kort, kanske en mening eller två. Om nu fanzineredaktörerna emellan sig själva skulle börja göra detta så skulle man helt plötsligt få en del respons och ju mer respons man själv får desto mer benägen blir man kanske att själv skriva något. Att det skulle ta tid är inte heller någon undanflykt; att skriva två meningar och trycka på send-knappen i e-postprogrammet tar högst två minuter.

Några tankar? Annars tycker jag att vi alla börjar LoCa så det står härliga till. /images/icons/smile.gif

Hans
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Som fansinredaktör vill man alltid ha läsarbrev. Kruxet är bara att det är få läsare som orkar skicka några brev. Jag vet inte om brev från kollegor löser problemet.

E-mail bidrar också till att folk som har funderingar hellre skickar ett kort mail istället för att skriva ett brev till redaktionen.

Men visst vore det kul med mer respons.
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Lite respons sinsemellan redaktörer tror jag är bättre än ingen alls. Man kan ju inte komma ifrån att fanzineredaktörer också är läsare av fanzines...

Hans
 
Top