Nekromanti Ljung strikes again!

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
längd

morsan säger brukar säga så här:
killar fyller bara fyra sedan växer de bara på längden
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: arrgh

"men iofs jag hänger ju på detta forumet"

Då måste det vara något fel på dig /images/icons/wink.gif
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Re: Strike three. Ljung strikes out

Eller så är det så att folk helt enkelt tar illa upp när de blir förolämpade...
 

Herr Ågren

Veteran
Joined
5 Aug 2001
Messages
55
Location
Årsta, Stockholm
Re: Jag har en känsla av att...

Menar du att det existerar sådana urblåsta glamourdemoner på riktigt?! Och jag som trodde deras sort bara hörde sagorna till... :gremwink:
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Det är nästan...

...så att man saknar Didiåbjörn. Jag menar, de fick ju oss i varje fall att framstå som farliga, och inte några nördar... /images/icons/wink.gif
 

Taeradun

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
1
Location
Lindome
Angående artikel på aftonbladet.se

Jag förstår inte riktigt hur Aftonbladet kan sätta en fullkomlig idiot som "krönikör" eller vad sjutton dom nu kallar det. Det är ju en fördel om man verkligen läser böckerna innan man recenserar/kritiserar dom!
Listen to this:

"Varje människa, dvärg och alv har en uppgift att fylla i Midgård. Men deras uppgifter är olika: dvärgar trivs i bergen och krigar bra, alver har fantastisk syn och älskar hästar, människor härskar över naturen och tekniken men har ofta dålig kontakt med tillvarons magiska sidor."

Hmmm, det stämmer ju inte riktigt... det är väl mer alverna som härskar över naturen och alla trollkarlar är ju typ människor, så det blir ju lite omvänt där! :)
Gandalf, Saruman, Radagast och co.

Sen kommer ett till stycke som jag inte riktigt tycker stämmer.

"Och Saurons krigare från de södra länder där solen alltid skiner starkt beskrivs som mörkhyade, mycket grymma, med svarta ögon, spjut och runda sköldar, och guldringar i kinderna. Detta är klassiska rasklichéer om afrikaner."

Hmm... alla jävla orcher/elakingar är ju inte mörkhyade. Sen kommer dom inte från söder heller...eller, Mordor ligger ju öst/syd-öst, så. Men om det skulle vara speglat till afrikaner så skulle det ju vara helt syd. Tycker jag iaf :)

Och sen börjar han babbla om kön också... här har vi ett stycke som heller inte stämmer :)

"Kvinnorna, då? Théodens egen systerdotter Éowyn får snällt stanna hemma medan krigarna är ute och slåss. Hon står ensam kvar vid kungens hus och ser på hur krigarna rider i väg över de böljande fälten med sina blänkande sköldar och långa spjut."

Vem är det inte som slår ihjäl Nazgûl-kungen, om inte självaste Eowyn som "bara ser på" ??? :gremsmile: Jaja.. nu ska jag sova!! Ha det fint och lev väl!

Ja, ta er själva en titt på artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,115997,00.html

MKT nöje...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
tänkte väl det [nt]

/images/icons/clever.gif/images/icons/baby.gif/images/icons/smile.gif/images/icons/kiss.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/blush.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/crazy.gif/images/icons/frown.gif/images/icons/mad.gif/images/icons/shocked.gif/images/icons/frank.gif/images/icons/tonguea.gif/images/icons/yikes.gif/images/icons/love.gif/images/icons/witch.gif/images/icons/hairy.gif/images/icons/king.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/woof.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/sad.gif/images/icons/devil.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/clown.gif/images/icons/shy.gif/images/icons/spook.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/alien.gif/images/icons/doh.gif/images/icons/scream.gif/images/icons/thinks.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Hehe...

Haha, de stenkastande autonoma rollspelarna. Antingen är man en tönt eller en ond överstepräst... fast bättre än att vara en "normal" människa.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Strike three. Ljung strikes out

(det kannske är lite sent att svara på den här tråden men, bättre sent än aldrig)

Varför blir jag förbannad när jag läser den där ljung-skiten ?
Jo för det första vet hon anntagligen inte vad hon skriver om och utalanden i okunskap är bland det absolut värsta jag vet, och det hon skriver tyder oxå på ren och skär "bimbo-dumhet" något som jag har ganska svårt för, sen förolämpar hon alla oss rollspelare och Tolkien-fans vilket jag inte kan låta bli att ta till mig av dessutom nedvärderar hon alla oss "nördar" vilket tyder på mindrevärdes-ideér något jag inte gillar. Och slutligen förstärker hon den bild av rollspelare som -galna psykopater levandes i en fantasivärd dygnrt runt utan några som helst moraliska principer och helt utan samhällsansvar- som till stor del tack vare media människor delar runt om i vårt avlånga land vilket leder till yterligare svårigheterför oss rollspelare och ett ännu sämre bemötande från allmänheten.

-eller nåt i den stillen/[color:red] von Schnigel </font color=red>som föreslår att
att vi om möjligt försöker bjuda in Ljung till att besöka Forumet där vi kan ta oss an den enorma uppgiften att försöka rädda vad som räddas kan ur hennes redan svårt mehäliumskadade hjärna och om det är omöjligt så.....
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Fördomar

100% rätt. Hon använder sig precis av samma svepande, föraktfulla omdömen om rollspelare, som andra använder om invandrare och homosexuella och andra "avvikande" grupper. Kan vara bra att hålla i minnet hur det känns när någon i ens närhet börjar snacka om "att det vet man hur dom är - likadana allihopa!"
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Re: Jag har en känsla av att...

Fast så har det ju alltid varit. Ingen mening att bry sig.
Jag tror inte mina öron! Hur länge skall vi låta oss trampas på? Hur länge skall innefolket, bimbona och jocks håna oss?
När skall vi äntligen göra våra röster hörda, när har bägaren runnit över när skall vi dra det streck som borde dragits för år sedan? Låter vi saken bero kommer vi bara att drivas närmare mot ravinens brant. Det är mellan dem och oss! Låt oss dra våra svärd och göra det som borde gjorts för länge sedan.
Låt oss som rollspelare slutligen visa att vi är värda lika mycket som vilken inavlad södermalmsbashare som helst!
Låt ingen modebutik stå kvar, måtte inga rinkar vara intakta, låt ingen sten stanna ovanpå en annan.
Låt oss rollspelare, lajvare, fantasyläsare, figurspelsspelare och nördar förenas i ärofull kamp mot våra förtryckare, kasta era ok!
RES ER BRÖDER OCH SYSTRAR OCH LÅT FLODERNA FYLLAS AV BLOD, ELD OCH TÅRAR!

(Okej, detta var "ABSOLUUUUUT IIINTE" en satir, Ja lovar o svär /images/icons/grin.gif

David "Härförare av de ledsynta horderna" Kamali
 
Top