Nekromanti Livsstil

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Hur fan ska man hinna med någoty annat förutom rollspel och skolan , helst vill man ju hålla på med LITE till iaf. men hur? här är ett utdrag ur mit schema den här veckan :

Måndag :
8-16 , Skolan
16-19 , RP generering med Johan
19-24+ , Äventyr , och annat material skrivs

Tisdag :
8-16 , Skolan
16-18 , RP generering med Tobbe
19-20 , Ju-Jutsu
20-24+ , Äventyr skrivs

Onsdag :
8-14 , Skolan
14-16 , RP generering med Danne
16-19 , Äventyr , och annat material skrivs
19-21 , Scouterna
21-24 , Äventyr och sånt

Torsdag :
8-16 , Skolan
16-24+ , Äventyr och internet ( #RPGonline )

Fredag :
8-16 , Skolan
16-24+ , Äventyr och internet ( #RPGonline )

Idag : 8-24+ , Äventyr , Internet och sånt , skulle igentilgen blivit lite RPG

hur får ni tid????

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Hur fan ska man hinna med någoty annat förutom rollspel och skolan , helst vill man ju hålla på med LITE till iaf. men hur? här är ett utdrag ur mit schema den här veckan :"
[schnip]
"hur får ni tid????"

Enkelt svar: det gör vi inte. /images/icons/smile.gif

Mer ingående kan jag säga att jag hinner med rollspelande ungefär en gång varannan vecka. Kompletterar man detta med att spela på konvent och att pula på saker hemma så kan det faktiskt räcka, tro't eller ej.

Sedan finns det olika sätt att utnyttja tiden. Spelar man ineffektivt, som vi gjorde innan då vi hade mycket tid på oss, upptas runt hälften av spelmötets tid av att skapa rollpersoner. Nu är jag istället med i en kampanj där jag får spela mycket rollspel. Och det, konstigt nog, passar mig som hund i handske. *heh*

--
Björn



Strowbridge: "Feigning Ignorance = Admission of Defeat."
Elim: "Does not. First of all I did not feign ignorance."
Strowbridge: "So you admit you stupidity is 100% genuine. I'll have to hang on to this message."
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Ingen riktig rollspelare har tid något annat än rollspel. :)

tillverkar ni nya Rp tre gånger i veckan ?!?!

"Soylent Green is people!"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om jag skulle vara dig så skulle jag nog dra ner lite på själva rollspelet. Annars så tror jag att man tappar ginsan lite. Man måste kunna koppla bort det hela för att få mer inspiration och lust att spela.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Jag förstår dig att du har dåligt med tid det hade jag också när jag var a3 år.
Min grupp vi spelade varje vardag mellan 1700-2200 och på helgerna var det mellan 1400-24+ och man hade inget annat liv och så var det på den gamla goda tiden.
Vi levde för rollspel vi var helt besatta. Det kommer inte fram om det bara är du som är Speledare.
Om det är så sög till dem andra att dem också får köpa sig ett spel.
Det du också bör minska på är ditt RPGonline. Om du gör det så har du ju mer tid..

// En gammal nisse har spelat RPG sen tdernas begynnels (83)
Har jag för mig..
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Tja, du kan ju försöka att slå fram alla Rollpersoner samtidigt. Då har du gjort alla spelares Rp,s på nästan samma tid som för en Rp. Så gör jag, jag försöker också att undvika att skriva så himla mycket till mina ävnetyr. Jag har det mesta i huvudet (de viktigaste händelserna och liknande), jag för bara anteckningar på SLP,s. Det mesta andra improviserar jag, fast det kan vara ett problem om du är dålig på det.

Björn.H: Spelare av många spel
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
<I>Det är EON vi snackar.</I>

Då så. Byt system så har du mer tid till rollspel och mindre för regler. =)
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Tid är alltid ett problem.
Men värre är naär man planerat att spela rollspel en helg och får reda på fredag/lördag att det inte blir av, då sitter man där, utan nåt att göra, tills dess att man börjar skriva på äventyr eller nåt

Så det så!
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Hmm... Vi brukar göra allas RP samtidigt (3-4st). Men det beror väl på hur stor roll SL vill ha under själva skapandet.

Bela
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,892
Det måste jag faktiskt hålla med om. Vistt är det kul med rollspel men man måste ju gära någonting annat också. Själv spelar jag någon eller ett par gånger i månaden. När jag har lite tid över (som nu när jag är sjuk) brukar jag förbereda äventyr och skriva annat material (tre dagars förkylning = påbörjat bestiarium)

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Jag har dne understundom dåliga smaken att sitta och pula med rollspel på tråkiga lektionstimmar och på bussen hem. Mitt schema är också ganska späckat, men i och emd att jag pysslar med förberedelser och liknande medan jag pluggar, pratar med vänner, åker buss och står i fotolabbet så hinns det mesta med ändå.

Vavva - Den onda kramerskan
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Fixa fler folk som kan vara spelledare i gruppen.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Heh...

Jag minns när jag var 13, då såg mitt schema väldigt mycket ut som ditt. Såhär klarar jag mig nuförtiden:

Måndag - Är i skolan, pluggar
Tisdag - Är i skolan, pluggar, trummar
Onsdag - Är i skolan, pluggar
Torsdag - Är i skolan, pluggar, trummar
Fredag - Flickvännen, kompisarna, eventuellt party
Lördag - Flickvännen, kompisarna, eventuellt party, förbereder spelmötet
Söndag - Jobbar, spelleder mellan 18:00 och 01:00

-Gaxar, som anser att man måste ta sig tid till aktiviteten "Slappa" minst två timmar per dag! /images/icons/cool.gif
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Skriva ned och förbereda äventyr? Är det något man borde göra? Har jag aldrig gjort. Jag sitter möjligtvis och spånar ihop de stora dragen i huvudet på trista lektioner och sedan improviserar jag resten.
Rollpersoner är heller inget svårt. Det går på ett par minuter(fast nu är det iofs star wars vi pratar om). Jag säger till vad för typ av kampanj vi ska spela(för tillfället är det skurkar på Nar Shaddaa) och låter dem sedan tänka på vad de vill ha tills nästa gång vi träffas. Då säger de ungefär vad de vill ha, gör rollpersonen medans jag sitter med fötterna på bordet och visslar och låter sedan mig godkänna dem.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Top