Nekromanti Living city á la Fenix?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Magnus(eller någon annan fenixfågel) efterfrågade för en tid sedan någon form av kontinuerligt inslag i tidningen. Ett projekt som alla läsare kunde hjälpas åt med. Men som bevandrade D&D-spelare borde ni väl känna till diverse projekt som TSR och numera WotC, organiserade? Hade inte de något projekt som utgick ifrån en stad? Det vore kanske inte omöjligt att sno åt sig en stad ifrån ett redan existerande(svenskt?) rollspel och sedan uppmuntra folk att beskriva den i artiklar som hamnar i Fenix? Är det en bra/intressant/korkad/mästerlig/urusel idé?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag tänker på Bergsburg

http://bergsburg.darcore.net/

Angående min idé så insåg jag att den var väldigt svår att genomföra så att tillräckligt många tyckte den var användbar... men just nu fick jag faktiskt en konstig idé... eller jag kom ihåg en sak som jag tänkt på en stund... ska klura lite mer. Det har med Sandman att göra. Och Planescape.

M.
 

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Det är förstås en utmärkt idé eftersom jag ska ha en sån med i mitt kommande fansin, en levande stad, för den som vill att medverka i. Tråkigt att fler just vill ha en stad, man skulle ju kunna göra en levande värld, ett levande land etc etc.

Men det är nog bra att det med i en tidning, för webprojekt verkar inte funka så bra (inte INKA iaf, wikiprojekten Krille dragit igång lockar tydligen folk).

Frågeställningar jag själv ställts för är hur levande det ska vara, ska alla få vara med att göra personer och platser, göra äventyr, påverka det som händer? Ska det finnas äventyr och rapporter liknande TORGs infiniverse eller RPGAs levande kampanjer?

Ser fram emot vad ni presterar. (Min levande stad, Nabourne, skulle inte få plats i Fenix, lite för många sidor för det.)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tråkigt att fler just vill ha en stad, man skulle ju kunna göra en levande värld, ett levande land etc etc.
Det är väl mer frågan om storleken på projektet, en stad känns mer hanterbart.
Varför inte börja med en stad, utveckla till ett land, en värld, ett universa...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Det är väl mer frågan om storleken på projektet, en stad känns mer hanterbart

Living dungeon!
Vem som helst kan lägga till ett kartark med nya rum i den, så länge de petar in minst en passage längst ut där nästa person kan ta vid. (-:

--
Åke, som iofs tyckte det lät tillräckligt nördigt för att ha gjorts förut
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Living dungeon!
Vem som helst kan lägga till ett kartark med nya rum i den, så länge de petar in minst en passage längst ut där nästa person kan ta vid. (-:

--
Åke, som iofs tyckte det lät tillräckligt nördigt för att ha gjorts förut"


Nethack. :gremgrin:
 
Top