Nekromanti Liv på Neotech forumet. och annat!

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Hej.. mitt ämne är missledande...

Jag har funderat lite.. och funnit att neotechs regelsystem funkar nog otroligt bra som ett efterkatastrofen regelsystem... lite som Wastelands spelsystem, dödligt och realistiskt.. och väldigt grisodlaraktigt...

nu undrar jag om det är någon som har använt eller använder neotech till detta...

Eller har några synpunkter på hur man skall genomföra den här idén på ett spännande sätt..
 
G

Guest

Guest
Varför inte bara använda Wastelands system i Wastelands miljö!? Bättre, snyggare och snabbare!
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
jovissst.. men nu ville jag använda neotechs spelsystem.. till en annan efterkatastrofen värld, och wastelands spelsystem till wastelands värld.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Re: Neotech Regler Till Ett Efterkatastrofenspel

Äntligen en tråd som känns lite vettig har som sagt varit rätt dött här.
Men igentligen hör nog inte disskusionen om hur man lyfer reglerna från Neotech till sitt egna wastespel hemma här då det mer eller mindre bara är att lyfta.

Anyway...
Jag har spelat Wasteland och fastnade för det direkt men tyvärr så äger jag inte spelet själv.
Hur som helst om det är så att du vill ha hjälp med någonting så ställer jag mer än gärna upp både som bollplank och skribent.
När vi spelade wasteland använde vi ammunition som valuta funkade rätt bra eftersom det i waste går att återladda använd ammunition förutsatt att man har de rätta verktygen och materialen...

Vet inte hur folk spelade waste men den spelgrupp jag spelade i hade typ som en dagordning
1. Skaffa någonsorts högkvarter.
2. Befästhögkvarteret
3. Befästhögkvarteret ännu mer
4. Avancera högkvarteret med diverse elektroniska system

Det var liksom spännande att se hur ens karaktär utvecklades från lösdrivande hemlös till uppfinnande godsherre.
 
Top