Nekromanti Litet ludet djur

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Okej, för ett tag sedan såg jag på Animal Planet. Där förekom ett litet ludet djur, det såg lite ut som en bisaråtta/murmeldjur och levde till synes i bergen. De knaprade på blommor och de skrek "Squeee!".

Vilket jävla djur är det här?


Storugla, missade en bra del
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Det kanske var en dammråtta?

Skämt åsido, informationen är lite knapphändig, vilka sorts berg levde djuret i? Afrikanska? Nordamerikanska? Med lite mer information kan man säkert börja surfa runt på wikipedia. Om man orkar vill säga.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Skämt åsido, informationen är lite knapphändig, vilka sorts berg levde djuret i? Afrikanska? Nordamerikanska?"

Jag vill säga alperna, eller nord/sydamerika. Bergen verkade vara gräsbevuxna, med stenar som stack upp och så lite blommor. Jag vet att det är en högoddsare, men om man inte frågar får man inte svar.


Storuggla, och den lät verkligen squeee
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Mike, is it a fucking breadbox?

Det är inte så att det är ett jävla murmeldjur? :gremlaugh:

Murmeldjur ser ut som murmeldjur och bor i bergen, mig veterligen, och så skriker de när det händer något farligt. Eller, det låter väl som en vissling.



/Feliath — köket fullt av marsvin
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
"Squee" säger mina marsvin när de vill ha krubb, och de härstammar ursprungligast från Anderna. Var så god!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Brynolf said:
"Squee" säger mina marsvin när de vill ha krubb […]
Dude. Marsvin är krubb. (Jag har i alla fall ätit ett – smakade torrt fläsk och innebar mer jobb än det var värt.)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
OK, var ni belägrade i villan av ilskna martulotter när maten tog slut och det var antingen husdjuret eller barnen, eller var du på semester hos Plaztizoc-indianerna i Anderna, eller vaddå?

Erik
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Nightowl said:
OK, var ni belägrade i villan av ilskna martulotter när maten tog slut och det var antingen husdjuret eller barnen, eller var du på semester hos Plaztizoc-indianerna i Anderna, eller vaddå?
Vi blev bjudna på middag av en krögare i Baños.
 
Top