Nekromanti liten undran

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
vem är det som bestämmer vad som ska var med i tidningen

Redaktionen? (-:

jag syfta mest på eon artiklarna

Materialet från olika speltillverkare görs av dem själva, så det är de som bestämmer vad de vill skriva - fast redaktören har förstås sista ordet i fråga om ifall materialet är bra nog att vara med, om det är lite för stort för att rymmas i det här numret, etc.

När det är temanummer kan redaktionen ibland ha önskemål om (det ungefärliga) ämnesvalet, typ "nästa nummer ska handla om korv, så det vore bra om ni kunde köra nåt som har med korvar att göra" - men exakt vad speltillverkarna sedan skickar in är upp till dem.

--
Åke
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
tack fast nja
var lite dåligt formulerat kanske.

förrut så vet jag att det var en post på eon forumet om vad vi ville ha med i fenix tidningen, jag tänkte vilka matrialet måste gå igenom

menar, fenix har haft några äventyr till eon
är det från neogames som först måste godkänna det.

eftersom jag vet att grundarna till fenix har rollspels vanor kanske det är dom som kan godkänna sånt på en gång

tänkte man påverka nått genom fenix direkt eller måste man gå via neogames

aja, fick iaf svar på min fråga att det är neogames i första hand
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
aja, fick iaf svar på min fråga att det är neogames i första hand

Mer exakt tror jag det är hr Nallo (Blasphemy) du bör vända dig till; det verkar vara han som främst håller i deras Eon-material för Fenix.

--
Åke
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"menar, fenix har haft några äventyr till eon
är det från neogames som först måste godkänna det."


I slutändan är det Fenix redaktion med ansvariga utgivaren Tove som bestämmer vad som kommer med.

Eon material behöver (teoretiskt sätt) inte gå via Neogames, men... (och det är ett stort men)

Om materialet skall vara officiellt skall det gå via Neogames (och hittills är ju vad jag sett allt material till Eon officiellt).

// Radagast
 
Top