Nekromanti Liten rollspelare född!

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
I går kväll föddes en ny liten rollspelerska, förvånansvärt lätt, snabbt och smärtfritt (nåja). Nu blir det några års väntan innan jag tar fram Monsterboken och tennfigurerna någon regnig och tråkig dag...
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Grattis.

Får man fråga vad denna lilla rollspelerska ska heta? Eller det kanske inte är bestämt än.

Nu blir det några års väntan innan jag tar fram Monsterboken och tennfigurerna någon regnig och tråkig dag...
Jag sitter och väntar på det samma, men än så är min flicka inte så värst intreserad av vad mamma och pappa håller på med. Men en vis nyfikenhet har börjat visa sig. Får väl vänta något år till (hon är bara sex) .
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Stort grattis. Jo tärningar och figuer skall nog hållas borta ett tag misstänker jag (åtminstone under den period då hon kryper omkring och vill stoppa saker i munnen). Men sedan får ni väl så snabbt som möjligt börja introducera henne till rollspel.. =^_^=

/Ulfgeir
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
I går kväll föddes en ny liten rollspelerska, förvånansvärt lätt, snabbt och smärtfritt (nåja)
Woho. Ett perfekt födaslag med andra ord. :gremsmile:
Välkommen till klubben av rollspelande föräldrar… eller heh… föräldrar som spelar rollspel.

Nu blir det några års väntan innan jag tar fram Monsterboken och tennfigurerna någon regnig och tråkig dag...
Vi kanske ska tussa ihop våra barn så har vi ju en regelrätt liten spelgrupp. :gremsmile: Föreslår dock inköp av stora osväljbara tärningar innan vi startar. :gremsmirk:

//erik. som upptäckt att kvinnors förlossningshistorier är mycket snarlika mäns lumparhistorier. :gremtongue:
 
G

Guest

Guest
Grattis

Börja med att försöka få henne att leva sig in i andras situation, då blir de inte bara bättre rollspelare utan också mer sympatiska.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Grattis!!, jag är själv stolt far till en nybliven rollspelare och en blivande (åtta respektive sex år gamla).
Så om uppskatningsvis två år har jag en spelsgrupp på fyra personer inom hemmet väggar. :gremlaugh:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Svarar alla samtidigt...

... och tack för gratulationerna!

Förlossningshistorier påminner verkligen om lumparhistorier, särskilt roligt verkar det vara att berätta vidriga detaljer för de som snart ska föda/göra lumpen. Men detta var verkligen en picknick! En timme, jag blev inte ens svettig och de andra mammorna på BB hatade mig antagligen där jag strosade fram i korridoren, pigg som en mört gnolandes på "Gå och fiska". Lite skillnad mot förra gången...

Hon är liten, röd som en indian och snyggare än både pappa och mamma. Storebror, 3 år, är stolt men skeptisk (han har förrsten redan tittat på drakarna i monsterboken). Namnet är inte hundra bestämt men det lutar åt Anna.

Jag är trött, lycklig och lite rädd för ansvaret och arbetet med två små kottar - jag tröstar mig med att de flesta klarar av ungar alldeles utmärkt med sämre förutsättningar än mina och makens.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hear hear

... Lysstna mina goda damer och herrar Låt oss hurra för en utmärkande framtid som dotter till Rollspelare.

Grattis för det lilla pyret. :gremsmile:

En hake är väl iofs att det den dagen pyret är gammal nog att förstå rollspel så kommer pyret tycka att Usch, det är ju något som mamma gör... eller så gör hon som Herr Nils son... spelar gärna. :gremsmile:

I vilket fall som helst, lycka till med mammaskapet. :gremsmile:

*lätt avundsjuk... vill också ha ett eget barn*
 
Top